Skocz do zawartości

Prooblem z gtranatem


bonczek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem:

 

Widok jest z góry. Rzucam granat. Granat wykorzystuje prędkość i tarcie.

 

Mam ścianę.

 

W STEPIE ściany zrobiłem cóś takiego:

 

- IF AN EXPRESSION IS TRUE:: variable_local_exists('speed')

- START OF A BLOCK

- IF AN EXPRESSION IS TRUE:: (distance_to_object(granat) < 50)

- START OF A BLOCK

- IF VARIABLE... :: if granat.speed is equal to 0

- DESTROY THE INSTANCE.

- END OF A BLOCK

- END OF A BLOCK

 

 

Wszystko działa pięknie i bez zarzutów.

Ale gdy robię to samo w innym obiekcie to już nie działa.

 

Pytanie brzmi: dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co w tym innym obiekcie chcesz osiągnąć i w jaki sposób.

Twój kod wygląda w tej chwili tak:

if (variable_local_exists('speed'))
{
if (distance_to_object(granat) < 50)
{
if (granat.speed == 0)
{
instance_destroy();
}
}
}

Z tym, że nie wiem po co to 'if (variable_local_exists('speed'))' :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ojej.

step do ścianki

if (distance_to_object(granat) < 50 && granat.speed=0)

{

with(granat)

{

instance_destroy();

}

}

 

Chociaż pamiętam, że jak kiedyś robiłem to w swojej grze, to robiłem granat na zasadzie takiej, że gdy wybucha tworzy się na nim obiekt WYBUCH. no i ścianka która koliduje z obiektem wybuch ginie.. i nie było problemu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kod mi nie działa. Działa tylko do jednego obiektu.

Nie wiem właśnie dla czego.

 

No ja korzystam z efektu "explode" i nie mogę, a może nie potrafię

zrobić tego na zasadzie takiej jak Ty zrobiłeś.

 

Ale chyba dam normalny wybuch i będzie po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...