bonczek Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Mam problem: Widok jest z góry. Rzucam granat. Granat wykorzystuje prędkość i tarcie. Mam ścianę. W STEPIE ściany zrobiłem cóś takiego: - IF AN EXPRESSION IS TRUE:: variable_local_exists('speed') - START OF A BLOCK - IF AN EXPRESSION IS TRUE:: (distance_to_object(granat) < 50) - START OF A BLOCK - IF VARIABLE... :: if granat.speed is equal to 0 - DESTROY THE INSTANCE. - END OF A BLOCK - END OF A BLOCK Wszystko działa pięknie i bez zarzutów. Ale gdy robię to samo w innym obiekcie to już nie działa. Pytanie brzmi: dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Zależy co w tym innym obiekcie chcesz osiągnąć i w jaki sposób. Twój kod wygląda w tej chwili tak: if (variable_local_exists('speed')) { if (distance_to_object(granat) < 50) { if (granat.speed == 0) { instance_destroy(); } } } Z tym, że nie wiem po co to 'if (variable_local_exists('speed'))' :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonczek Opublikowano 22 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2006 bo jak nie rzucam granatu(granata?) to variable speed nie istnieje i od razu wyskakuje error przy uruchomieniu gry. a chce osiagnac ten sam efekt, tyle ze obiekt ma miec tez inne wlasciwosci. parent tez nie pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 23 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2006 if (distance_to_object(obiektdozniszczenia) < 50 && speed=0) { with(obiektdozniszczenia) { instance_destroy(); } } To w stepie granacika :D.. i myślę, że powinno być OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonczek Opublikowano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 niestety to nie jest ok. bo giną wtedy wszystkie obiekty tego typu z planszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mif@ Opublikowano 3 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2006 Ojej. step do ścianki if (distance_to_object(granat) < 50 && granat.speed=0) { with(granat) { instance_destroy(); } } Chociaż pamiętam, że jak kiedyś robiłem to w swojej grze, to robiłem granat na zasadzie takiej, że gdy wybucha tworzy się na nim obiekt WYBUCH. no i ścianka która koliduje z obiektem wybuch ginie.. i nie było problemu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonczek Opublikowano 5 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2006 Ten kod mi nie działa. Działa tylko do jednego obiektu. Nie wiem właśnie dla czego. No ja korzystam z efektu "explode" i nie mogę, a może nie potrafię zrobić tego na zasadzie takiej jak Ty zrobiłeś. Ale chyba dam normalny wybuch i będzie po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się