Skocz do zawartości

Podążanie za myszką z opóźnieniem


Lokiec

Rekomendowane odpowiedzi

Robię taką małą gierkę

sterujemy kulka za pomocą myszki imusimy przejsc przez labirynt nie dotykajac scian

i mam taki mały problem albo nawet 2

 

Na razie zrobiłem w step kulki

x=mouse_x
y=mouse_y

 

wszystko super

ale chciałbym zrobić tak że jeśli ruszymy myszką kulka nabiera predkosci i leci w tą stronę co myszka (im szybszy ruch myszką tym wieksza prędkość kulki) ale jak zatrzymamy myszke kulka od razu również się zatrzymuje

 

to jest pierwszy problem

a teraz 2

 

mam obiekt "ściana"

w kulce ustawione ze przy kolizji ze sciana odbiera pkt i sie zatrzymuje

ale przy ustawieniach takie jakie mam że współrzędne kulki = x i y myszy to jesli przejade myszka przez sciane to owszem odbierze punkty ale kulka "teleportuje sie na 2 str sciany

jak zrobic zeby zostala w miejscu kolizji ?

wydaje mi się że jeśli odp na 1 problem bedzie dobrze zrobione to juz tu nie bedzie tego problemu chyba ze się mylę...

Proszę o szybką odpowiedź

i przy okazji życzę szczęśliwego ostatniego w sumie dnia świąt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki bardzo :)

 

mam jeszcze jedno pytanie

bo mam menu i tam jest taka linijka

GML
menu_set_actions('room_goto_next()','highscore_show(2)','game_end()')

druga pozycja

jak kliklne na nia to moge sie wpisac na highscore z liczba pkt 2

a jak zrobić żeby po prostu wyświetliło highscore bez mozliwości edycji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...