Lokiec Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 Robię taką małą gierkę sterujemy kulka za pomocą myszki imusimy przejsc przez labirynt nie dotykajac scian i mam taki mały problem albo nawet 2 Na razie zrobiłem w step kulki x=mouse_x y=mouse_y wszystko super ale chciałbym zrobić tak że jeśli ruszymy myszką kulka nabiera predkosci i leci w tą stronę co myszka (im szybszy ruch myszką tym wieksza prędkość kulki) ale jak zatrzymamy myszke kulka od razu również się zatrzymuje to jest pierwszy problem a teraz 2 mam obiekt "ściana" w kulce ustawione ze przy kolizji ze sciana odbiera pkt i sie zatrzymuje ale przy ustawieniach takie jakie mam że współrzędne kulki = x i y myszy to jesli przejade myszka przez sciane to owszem odbierze punkty ale kulka "teleportuje sie na 2 str sciany jak zrobic zeby zostala w miejscu kolizji ? wydaje mi się że jeśli odp na 1 problem bedzie dobrze zrobione to juz tu nie bedzie tego problemu chyba ze się mylę... Proszę o szybką odpowiedź i przy okazji życzę szczęśliwego ostatniego w sumie dnia świąt :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 1. GML //step if distance_to_point(mouse_x,mouse_y)>10 { direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) if speed<10 speed+=0.5 } else speed=0 2. GML //kolizja ze ścianą punkty-=10 x=xprevious y=yprevious ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lokiec Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 dzięki bardzo :) mam jeszcze jedno pytanie bo mam menu i tam jest taka linijka GML menu_set_actions('room_goto_next()','highscore_show(2)','game_end()') druga pozycja jak kliklne na nia to moge sie wpisac na highscore z liczba pkt 2 a jak zrobić żeby po prostu wyświetliło highscore bez mozliwości edycji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 highscore_show(numb) Shows the highscore table. numb is the new score. If this score is good enough to be added to the list, the player can input a name. Use -1 to simple display the current list. Dajesz zamiast 2, -1 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lokiec Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 ok wszystko juz git dzięki bardzo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się