Kapkap Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Witam! Oto moj kod do wsadzanie itemu do ekwipunku; GML if global.pelny_plecak2 = false { x=o_plecak1.x; y=o_plecak1.y; w_plecaku = 1; global.pelny_plecak2 = true; persistent = true; } i teraz jak zrobic zeby item w ekwipunku chodzil za graczem? zmiana na to nie pomaga; GML if global.pelny_plecak2 = false { x=obj_character.x+200; y=obj_character.y-150; w_plecaku = 1; global.pelny_plecak2 = true; persistent = true; } :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 W warunku zmieniasz global.pelny_plecak2 na true, przez co warunek się nie wykonuje, póki nie zmienisz tej zmiennej. Daj to poza ifem albo zastosuj jakiś inny warunek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 czyli ma to być jakoś tak: GML if global.pelny_plecak2 = false { w_plecaku = 1; global.pelny_plecak2 = true; persistent = true; } else { x=obj_character.x+200; y=obj_character.y-150; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 nie, aby obiekt poruszal sie za graczem musi być kod wykonywany ciągle, więc coś musi być w stepie, np: w skrypcie do plecaka: GML if global.pelny_plecak2 = false { x = o_plecak2.x; y = o_plecak2.y; w_plecaku = 1; global.pelny_plecak2 = true; persistent = true; miejsce_plecak = 2 } etc... a w stepie obiektu ktory chcemy włożyc: GML if w_plecaku = 1 { if (miejsce_plecak = 1) {x = o_plecak1.x y = o_plecak1.y} if (miejsce_plecak = 2) {x = o_plecak2.x y = o_plecak2.y} if (miejsce_plecak = 3) {x = o_plecak3.x y = o_plecak3.y} if (miejsce_plecak = 4) {x = o_plecak4.x y = o_plecak4.y} if (miejsce_plecak = 5) {x = o_plecak5.x y = o_plecak5.y} if (miejsce_plecak = 6) {x = o_plecak6.x y = o_plecak6.y} if (miejsce_plecak = 7) {x = o_plecak7.x y = o_plecak7.y} if (miejsce_plecak = 8) {x = o_plecak8.x y = o_plecak8.y} }//dla 8 pozycji, oczywiscie mozna prosciej ale nie chce ci tu gmatwać, oczywiscie zakladając ze o_plecaki poruszają sie za graczem.</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 czekaj nie rozumiem to co było źle w moim kodzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 if global.pelny_plecak2 = false { x=o_plecak1.x; y=o_plecak1.y; w_plecaku = 1; global.pelny_plecak2 = true; persistent = true; } To było źle. Po prostu, jeśli global.pełnyplecak = false, to u Ciebie automatycznie ustawiało na true. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 ale ja mu to poprawiłem na: GML if global.pelny_plecak2 = false { w_plecaku = 1; global.pelny_plecak2 = true; persistent = true; } else { x=obj_character.x+200; y=obj_character.y-150; } i co było tu źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 oh, pytasz jeszcze co jest źle :P ? Zobacz sobie, bo on używa tego przykładu: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...&hl=plecaki zobacz sobie kiedy jest wykonywany skrypt do plecaka i wedy sie dowiesz czemu twój zapis jest błędny :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 oto kod jaki wstawilem; GML if w_plecaku = 1 { if global.pelny_plecak1 = true { x = o_plecak1.x y = o_plecak1.y } if global.pelny_plecak2 = true { x = o_plecak2.x y = o_plecak2.y } if global.pelny_plecak3 = true { x = o_plecak3.x y = o_plecak3.y } if global.pelny_plecak4 = true { x = o_plecak4.x y = o_plecak4.y } } jak jest jeden obiekt w ekwipunnku to jest dobrze ale jak ich jest np. dwa to przesuwaja sie 'oba' do nastepnej kratki ekwipunku jak to naprawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 sproboj tak: if w_plecaku = 1 { if global.pelny_plecak1 = true { x = o_plecak1.x y = o_plecak1.y } else if global.pelny_plecak2 = true { x = o_plecak2.x y = o_plecak2.y } else if global.pelny_plecak3 = true { x = o_plecak3.x y = o_plecak3.y } else if global.pelny_plecak4 = true { x = o_plecak4.x y = o_plecak4.y } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 21 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 lepiej ale itemy jednego rodzaju gromadza sie w jednym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 zapodaj projekt, w ślepo strzelać nie będę bo nie wiem co w reszcie kodu masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 22 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 ~~ -to jest to- https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...&hl=plecaki ~~ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się