Skocz do zawartości

Problem z ekwipunkiem


Kapkap

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Oto moj kod do wsadzanie itemu do ekwipunku;

GML
if global.pelny_plecak2 = false

{

x=o_plecak1.x;

y=o_plecak1.y;

w_plecaku = 1;

global.pelny_plecak2 = true;

persistent = true;

}

i teraz jak zrobic zeby item w ekwipunku chodzil za graczem?

zmiana na to nie pomaga;

GML
if global.pelny_plecak2 = false

{

x=obj_character.x+200;

y=obj_character.y-150;

w_plecaku = 1;

global.pelny_plecak2 = true;

persistent = true;

}

:mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, aby obiekt poruszal sie za graczem musi być kod wykonywany ciągle, więc coś musi być w stepie, np:

 

w skrypcie do plecaka:

 

GML
if global.pelny_plecak2 = false

{

x = o_plecak2.x;

y = o_plecak2.y;

w_plecaku = 1;

global.pelny_plecak2 = true;

persistent = true;

miejsce_plecak = 2

}

etc...

 

a w stepie obiektu ktory chcemy włożyc:

 

GML
if w_plecaku = 1

{

if (miejsce_plecak = 1) {x = o_plecak1.x

y = o_plecak1.y}

if (miejsce_plecak = 2) {x = o_plecak2.x

y = o_plecak2.y}

if (miejsce_plecak = 3) {x = o_plecak3.x

y = o_plecak3.y}

if (miejsce_plecak = 4) {x = o_plecak4.x

y = o_plecak4.y}

if (miejsce_plecak = 5) {x = o_plecak5.x

y = o_plecak5.y}

if (miejsce_plecak = 6) {x = o_plecak6.x

y = o_plecak6.y}

if (miejsce_plecak = 7) {x = o_plecak7.x

y = o_plecak7.y}

if (miejsce_plecak = 8) {x = o_plecak8.x

y = o_plecak8.y}

}//dla 8 pozycji, oczywiscie mozna prosciej ale nie chce ci tu gmatwać, oczywiscie zakladając ze o_plecaki poruszają sie za graczem.</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if global.pelny_plecak2 = false

{

x=o_plecak1.x;

y=o_plecak1.y;

w_plecaku = 1;

global.pelny_plecak2 = true;

persistent = true;

}

 

To było źle. Po prostu, jeśli global.pełnyplecak = false, to u Ciebie automatycznie ustawiało na true.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

oto kod jaki wstawilem;

GML
if w_plecaku = 1

{

if global.pelny_plecak1 = true

{

x = o_plecak1.x

y = o_plecak1.y

}

if global.pelny_plecak2 = true

{

x = o_plecak2.x

y = o_plecak2.y

}

if global.pelny_plecak3 = true

{

x = o_plecak3.x

y = o_plecak3.y

}

if global.pelny_plecak4 = true

{

x = o_plecak4.x

y = o_plecak4.y

}

}

jak jest jeden obiekt w ekwipunnku to jest dobrze ale jak ich jest np. dwa to przesuwaja sie 'oba' do nastepnej kratki ekwipunku jak to naprawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sproboj tak:

 

if w_plecaku = 1

{

if global.pelny_plecak1 = true

{

x = o_plecak1.x

y = o_plecak1.y

}

else

if global.pelny_plecak2 = true

{

x = o_plecak2.x

y = o_plecak2.y

}

else

if global.pelny_plecak3 = true

{

x = o_plecak3.x

y = o_plecak3.y

}

else

if global.pelny_plecak4 = true

{

x = o_plecak4.x

y = o_plecak4.y

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...