IamTheLaw Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 witam, mam kolejne pytanie :jezor: jak zrobić by objekt lud2 mial sprite w kierunku obiektu ludek i jak zrobić by obiekt lud2 tworzył obiekt bul (pocisk) w kierunku ludka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 No to pomyślałbys, jakie funkcje są od wyznaczania kierunku (kąta). GML //to jest kierunek do goscia. Strzelanie itd. dajesz PO TYM ludekdir=point_direction(x,y,ludek.x,ludek.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 A żeby się ludek tam patrzał to jeszcze powinieneś dać GML image_angle = ludekdir; Ed: A pociski: GML pocisk = instance_create(x, y, obj_pocisk); pocisk.direction = ludekdir; No i w obj_pocisk ustaw w Create jakąś prędkość (speed = 5). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 I żeby strzelić: GML a = instance_create(x,y,bul) a.direction = ludekdir a.speed = /ile chcesz/ E: za późno :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 No to pomyślałbys, jakie funkcje są od wyznaczania kierunku (kąta). GML//to jest kierunek do goscia. Strzelanie itd. dajesz PO TYM ludekdir=point_direction(x,y,ludek.x,ludek.y) udało mi się osiągnąć to co zamierzałem modyfikując ten skrypt :P dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 a tu coś ode mnie :P (piszę z pamięci) GML //Create: pociski = 1; alarm[0] = room_speed; //Step direction = point_direction(x,y,hero.x,hero.y); image_angle = direction; if (!(distance_to_object(hero) <= 10)){ speed = 3; } else{ if (pociski > 0){ a = instance_create(x,y,pocisk); a.speed = wrog.speed; a.direction = wrog.direction; pociski -=1; } } //Alarm 0 alarm[0]=room_speed; pociski += 1; wrog to wrog :P a hero to bohater Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 4 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 @up nie potrzebnie pisałeś, inni już wytłumaczyli :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się