edzio20 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Cześć! Mam pytanie, jak stawiam na mapę kilka razy obiekt np.o_lufa i ta o_lufa w create ma sila = random(10) i gdzieś tam z boku mam obiekt który ma pisać po najechaniu myszki na wybrany obiekt o_lufa ile ma siły i w tym mam problem bo zamiast pisać ile siły ma ta o_lufa na którą najechałem myszką to piszę siłę o_lufy tej która była postawiona pierwsza na mapie. Więc jak to zrobić by pisało silę tej lufy na którą najechałem myszką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Weź jej id. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio20 Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Mógł byś mi to bardziej opisać bo nigdy nic z 'id' nie robiłem :D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 ID obiektu (indedyfikator) Weź zmień nazwę tematu bo jak mod albo admin wpadną dostaniesz warna. ;p Przeczytaj regulamin, tak się tematów nie nazywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio20 Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 A możeci mi napisać jak mogę pobrać te id ? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 (edytowane) Tak GMLidentyfikator=collision_point(mouse_x,mouse_y,o_lufa,1,1) ED: No a jak później chcesz wywołać tę zmienną to rób tak (np): GMLdraw_text(x,y,identyfikator.sila); @Down: Hihihi, wyszłeś z wprawy Platku :D Edytowane 30 Listopada 2009 przez Mimek Punkt 10. Regulaminu. Warn. Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Załóżmy, że X to obiekt który ma wypisywać wartość sila odpowiedniego o_lufa. Niech obiekt ten wypisuje jakąś swoją zmienną "wartosc" W obiekcie o_lufa musisz w evencie najechania na niego (Mouse Enter chyba) ustawić zmiennej wartosc obiektu X odpowiednią wartość. GML X.wartosc=sila; EDIT: Albo zrobić jak powiedział, Pan nade mną. Tylko, że wtedy musisz zabezpieczyć przed błędem w przypadku gdy kursor nie jest na żadnym obiekcie. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 GML //create wskazuje=false //mouse enter wskazuje=true //mouse leave wskazuje=false //draw if (wskazuje) draw_text(x,y,sila) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Lenin, ale wtedy będzie mógł wskazać na 2 obiekty jednocześnie jeśli się będą pokrywały. I wyjdzie na to, że oba obiekty zadrawują swoją zmienną jedno na drugim. A to chyba nie jest pożądane :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 ale zazwyczaj tak nie jest, więc korzystam z tego sprawdzonego sposobu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio20 Opublikowano 29 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Wielkie dzięki wszystkie sposoby działają :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się