Skocz do zawartości

Wybrany obiekt


edzio20

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam pytanie, jak stawiam na mapę kilka razy obiekt np.o_lufa i ta o_lufa w create ma

sila = random(10) i gdzieś tam z boku mam obiekt który ma pisać po najechaniu myszki na wybrany obiekt o_lufa ile ma siły i w tym mam problem bo zamiast pisać ile siły ma ta o_lufa na którą najechałem myszką to piszę siłę o_lufy tej która była postawiona pierwsza na mapie. Więc jak to zrobić by pisało silę tej lufy na którą najechałem myszką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

GMLidentyfikator=collision_point(mouse_x,mouse_y,o_lufa,1,1)

 

ED: No a jak później chcesz wywołać tę zmienną to rób tak (np):

GMLdraw_text(x,y,identyfikator.sila);

 

@Down: Hihihi, wyszłeś z wprawy Platku :D

Edytowane przez Mimek
Punkt 10. Regulaminu. Warn. Mimek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że X to obiekt który ma wypisywać wartość sila odpowiedniego o_lufa.

Niech obiekt ten wypisuje jakąś swoją zmienną "wartosc"

 

W obiekcie o_lufa musisz w evencie najechania na niego (Mouse Enter chyba) ustawić zmiennej wartosc obiektu X odpowiednią wartość.

GML
X.wartosc=sila;

 

 

EDIT: Albo zrobić jak powiedział, Pan nade mną. Tylko, że wtedy musisz zabezpieczyć przed błędem w przypadku gdy kursor nie jest na żadnym obiekcie. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...