Muuuuczek567 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Jako że dawno nie zrobiłem nic pożytecznego, teraz to nadrabiam. Jak nazwa tematu wskazuje, jest to przykład ładowania mapy z pliku graficznego. Poza tym pokazuje, jak ładować sprite'y i backgroundy z zewnątrz. LINK: https://gmclan.org/up5655_3_przyklad.html W przykładzie działają 3 kolory; czerwony, niebieski i szary. Oceniajcie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bassmaster Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Przykład dobry, ale mógł by być nie co lepszy. Bo np. kulka zatrzymuje się kilka pikseli przed murem, popraw to. 4/5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 To, że dawno nic nie zrobiłeś, nie znaczy, że MUSISZ nadrabiać. Przykład jest moim zdaniem średni. Co prawda napisałeś tam, że Ci surface'y nie działają i musiałeś zrobić na sprite'ach, ale ten 'kawałek' kodu jest dosyć ważną częścią przykładu, a on ma pokazywać jak coś zrobić (najczęściej bezpośrednio). Więc jak ktoś surface'ów nie zna to mu się to nie przyda, chyba, że mu nie będzie przeszkadzać migające przy starcie rooma obrazki mapki. Dlatego też oceniam na 3+/5. Z nudów przerobiłem twoj przykład na wczytywanie z pliku tekstowego. Zobaczcie:link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Easeful Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 mi error wyskakuje że nie ma jakiegoś background'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 To jest o moim, czy muczka? Albo nie wypakowałeś z archiwum albo ja przypadkowo nie spakowałem tej grafiki. Zrób sobie w folderze z przykładem grafę o tej samej nazwie i problem zniknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Ooo, to nie usunęli tego tematu? Byłem pewien, że usunęli :mellow: @Bassmaster: to nie jest przykład poruszania się, tylko wczytywania mapy, nie przykładałem się nad sterowaniem. @ZeroXbot: Twój przykład jest bardzo dobry, ale chyba zaznaczyłem, że to jest ładowanie mapy z pliku graficznego. Jakoś sobie nie wyobrażam, żeby komuś się chciało pisać ciągle "(m)(m)(o)(o)(o)(w)...". E: właśnie nauczyłem się używać surface xD Poprawiłem przykład, wolniej się wczytuje, ale mapa już nie miga. Link ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Ok, jak napisałem zrobiłem go z nudów. Zarówno twój jak i mój mają swoje zalety i wady. Wczytując z grafiki łatwo edytować ręcznie i bez babrania się w edytory. Mój można łatwo podpiąć pod edytor i można wczytywać dowolne ciągi znaków jakie tylko sobie wymyślisz (co jest łatwiejsze niż znanie na pamięć wartości RGB przy większej ilości obiektów). Więc nie chciałem Ci pokazać, że moje rozwiązanie jest lepsze, co jedynie alternatywne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Ło matko, takie odręczne ładowanie wszystkich zasobów to syzyfowa robota. Skoro już przedstawiamy różne metody: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=13753&hl= https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=15111&hl= Nic tylko czekać, aż ktoś wymieni wady moich przykładów :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się