Skocz do zawartości

Podążanie za viewem


Gość members_display_name

Rekomendowane odpowiedzi

mam sobie gre i postac która sie zamienia w inną postac po nacisnieciu P. i są dwa viewy jeden podąża za 1 kolesiem a 2 za przemianą i ten pierwszy nie podąża za główną postacią a jak sie przemienię w drugą postac to za nią podąża wszytko jest dobrze ustawione.I chciałbym aby podążało za 1 i jak sie przemienię to za 2.

jak zrobic ze mam 100hp i co 5 sekudn przybywa 1 hp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pierwszego to nie twórz dwóch obiektów tylko działaj na jednym operując odpowiednią jakąś zmienną, tj:

GML
//create:

obiekt=true

//keyboard press -> 'P'

obiekt=!obiekt

//reszta eventów

if obiekt=true

{

//kod dla pierwszej opcji

}

else

{

//kod dla drugiej opcji

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwórz zmienną globalną i przy wciśnięciu zmieniaj jej wartość na true/false. Jeśli równa się true to podąża za obiektem pierwszym, a jak false to za drugim.

niemoge bo każydy obiek ma inny spries i kody jeden ma gravitacje 2 nie

omg...

GML
if zmienna=true

{

sprite_index=sprite1

gravity=0.5

}

else

{

sprite_index=sprite2

gravity=0

}

itd itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nieda sie w inny sposób

stwórz zmienną globalną i przy wciśnięciu zmieniaj jej wartość na true/false. Jeśli równa się true to podąża za obiektem pierwszym, a jak false to za drugim.

Kurcze, możecie czasem choć przez chwilę usiąść i pomyśleć nad tym co robicie?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zrozumiałem ale może ci się to przyda:

GML
view_object[X]=nazwa_obiektu;

 

To sprawia, że view X (pod X podstawisz nr viewa) zaczyna podążać za obiektem nazwa_obiektu (tu podstawiamy nazwę odpowiedniego obiektu lub id instancji)

 

A jeśli to ci nie pomoże to spróbuj lepiej opisać problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nic nie rozumiem. Poproszę o jasne i poprawne gramatycznie wytłumaczenie problemu.

Pomóc w tym może użycie odpowiednich znaków interpunkcyjnych.

 

Masz obiekt A, który się zmienia w obiekt B.

Oraz masz 2 viewy. Tyle rozumiem. I co chcesz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nic nie rozumiem. Poproszę o jasne i poprawne gramatycznie wytłumaczenie problemu.

Pomóc w tym może użycie odpowiednich znaków interpunkcyjnych.

 

Masz obiekt A, który się zmienia w obiekt B.

Oraz masz 2 viewy. Tyle rozumiem. I co chcesz zrobić?

 

I 1 viev podąża za obiektem A a 2 za B

 

ale gdy załąncze grę to nie podąża za obiektem A a jak sie przemienię to podąża za B i chce aby podążał za tymi za tym na przykładzie jest to pokazane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...