Gość Kamilosek Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 mam sobie gre i postac która sie zamienia w inną postac po nacisnieciu P. i są dwa viewy jeden podąża za 1 kolesiem a 2 za przemianą i ten pierwszy nie podąża za główną postacią a jak sie przemienię w drugą postac to za nią podąża wszytko jest dobrze ustawione.I chciałbym aby podążało za 1 i jak sie przemienię to za 2. jak zrobic ze mam 100hp i co 5 sekudn przybywa 1 hp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Daj plik .gmk bo prawie nic nie rozumiem z pierwszego problemu, a drugi: daj taki kod w create gracza alarm[0]=??? ??? zastąp liczbą, ile czasu będziemy czekać. W evencie alarm 0 daj wzrost hp o 1 i alarm[0]=???. Zrozumiano? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamilosek Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Daj plik .gmk bo prawie nic nie rozumiem z pierwszego problemu, a drugi: daj taki kod w create gracza alarm[0]=??? i alarm[0]=???. Zrozumiano? a tu ??? tez mam napisac czas? chyba zrozumialem a do pierwszego masz link zrobilem byle jak https://gmclan.org/up5972_12_plik.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 1. pokaż kod 2. przy drugim zrób alarm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamilosek Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 jaki kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 co do pierwszego to nie twórz dwóch obiektów tylko działaj na jednym operując odpowiednią jakąś zmienną, tj: GML //create: obiekt=true //keyboard press -> 'P' obiekt=!obiekt //reszta eventów if obiekt=true { //kod dla pierwszej opcji } else { //kod dla drugiej opcji } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamilosek Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 niemoge bo każydy obiek ma inny spries i kody jeden ma gravitacje 2 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 stwórz zmienną globalną i przy wciśnięciu zmieniaj jej wartość na true/false. Jeśli równa się true to podąża za obiektem pierwszym, a jak false to za drugim. niemoge bo każydy obiek ma inny spries i kody jeden ma gravitacje 2 nie omg... GML if zmienna=true { sprite_index=sprite1 gravity=0.5 } else { sprite_index=sprite2 gravity=0 } itd itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamilosek Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 a nieda sie w inny sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 a nieda sie w inny sposób stwórz zmienną globalną i przy wciśnięciu zmieniaj jej wartość na true/false. Jeśli równa się true to podąża za obiektem pierwszym, a jak false to za drugim. Kurcze, możecie czasem choć przez chwilę usiąść i pomyśleć nad tym co robicie?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Nie do końca zrozumiałem ale może ci się to przyda: GML view_object[X]=nazwa_obiektu; To sprawia, że view X (pod X podstawisz nr viewa) zaczyna podążać za obiektem nazwa_obiektu (tu podstawiamy nazwę odpowiedniego obiektu lub id instancji) A jeśli to ci nie pomoże to spróbuj lepiej opisać problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamilosek Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Mam sobie postac 1 i sie zmieniam w 2 postać to niepodarza za 1 a mam 2 viewy dalem przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Nadal nic nie rozumiem. Poproszę o jasne i poprawne gramatycznie wytłumaczenie problemu. Pomóc w tym może użycie odpowiednich znaków interpunkcyjnych. Masz obiekt A, który się zmienia w obiekt B. Oraz masz 2 viewy. Tyle rozumiem. I co chcesz zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamilosek Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Nadal nic nie rozumiem. Poproszę o jasne i poprawne gramatycznie wytłumaczenie problemu. Pomóc w tym może użycie odpowiednich znaków interpunkcyjnych. Masz obiekt A, który się zmienia w obiekt B. Oraz masz 2 viewy. Tyle rozumiem. I co chcesz zrobić? I 1 viev podąża za obiektem A a 2 za B ale gdy załąncze grę to nie podąża za obiektem A a jak sie przemienię to podąża za B i chce aby podążał za tymi za tym na przykładzie jest to pokazane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Jedne view na drugiego się nałożyły. Zrób poprostu zmianę obiektu, za którym ma podążać jeden view. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się