Dragon Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 No więc... jak zrobić że jak np. obj_player skoczy od góry na np. obj_zlodziej, to jest jakaś akcja, a np. od boku jak będzie kolizja to coś innego się dzieje ? To znaczy tak w mózgu wiem jak to zrobić, tylko nie wiem jak to przekręcić na kod :D . Z góry dzięki za pomoc.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 moim zdaniem to będzie wyglądać jak mario :D jak skacze od góry na przeciwnika to go zabija a jak na niego wejdzie to mario ginie. Miałem gdzies kod na to bo robiłem kiedyś mario. Zaraz podam. EDIT: Ojj. teraz to ja się w tym polapać nie moge GML if (other.yVel>0 and other.y<y+5) { HP -= global.jump_damage instance_create(x,y,oGoombaDie) instance_destroy() } else { atak_goomba = round(random(25)) instance_create(x,y,oGoombaDie) instance_destroy() global.Mariohp -= atak_goomba } ale to cos takiego mniej więcej. aa i to wklejamy do kolizji jednego obiektu z drugim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 place_free(x,y) ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Heh, faktycznie Ra3l :D . A jak zrobić że jak dotknę obiekty od góry (jak w mario) to obj_player się ma odbić od ego obk_potwor? Bo jak dałem tam bounce to mi się nawet nie odbija bo znika ten obk_potwor... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 vspeed=-vspeed ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 if place_free(x,y); { akcja na odbicie } Przy kolizji z obiektem potwór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 Ehh... muszę się jeszcze sporo nauczyć... a teraz kolejny problem :D, pokaże to na obrazku... Otóż zrobiłem że jak się naciśnie przycisk myszy, to się tworzy strzała, która ma grawitacja, kłopot jest w tym że chciałbym by tak prosto leciała", o: Wychodzi mi tak jak na obrazku A, a chciałbym by wyszło tak jak na B, taka fizyka czy cuś... (to czerwony to strzała). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qanaroo Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 moze po prostu obracaj sprajta w stronę, w którą leci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 24 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 No właśnie... wiem że to direction, ale nie wiem jaki kod dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 24 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2009 image_angle to kąt sprita. Więc: GML image_angle=direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Mam taki problem, mam text który wypisuje aktualną liczbę strzał, zmienna: GML zmienna1 = 50 A jak zrobić że jak nacisną przycisk to odejmuje od tego jeden? Bo ja zrobiłem tak, to nie działa: GML zmienna -= 1 A konkretniej to mam taki kod: GML if mouse_check_button(mb_left) { if zmienna1 >= 1 { //blabla zmienna -= 1 } else { zmienna = 0 } } Nie kapuje trochę tych zmiennych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Tu trzeba użyć mouse_check_button_pressed(numb), bo w tym wypadku, co ty zrobiłeś, zmienna odejmuje się co step jak tylko wykrywa, że przycisk jest przyciśnięty i trzymany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 GML if mouse_check_button_pressed(mb_left) { zmienna -=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Nie działa :( . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 No bo jak zrobiłeś zmienną "zmienna1", a odejmujesz 1 od zmiennej "zmienna" to ja się nie dziwię. :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 25 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 Ale mnie chodzi o tą wartość :mellow: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ra3l Opublikowano 25 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2009 A nazwy w zmiennych masz takie same ? Musi działać. Tylko zmienna wszędzie musi mieć taką samą nazwę. najlepiej nazwij ją np. odejmowanie -=1 i wszędzie W create. w step. w kolizji. Wszędzie gdzie tego używasz. Jeśli używasz to w 2 plikach zrób global.zmienna -=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 26 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2009 Ehh, jakoś mi się udało to zrobić, nie wiem jak, ale dobra :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się