Skocz do zawartości

Kolizja, Episod II


Dragon

Rekomendowane odpowiedzi

No więc... jak zrobić że jak np. obj_player skoczy od góry na np. obj_zlodziej, to jest jakaś akcja, a np. od boku jak będzie kolizja to coś innego się dzieje ? To znaczy tak w mózgu wiem jak to zrobić, tylko nie wiem jak to przekręcić na kod :D . Z góry dzięki za pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to będzie wyglądać jak mario :D

jak skacze od góry na przeciwnika to go zabija a jak na niego wejdzie to mario ginie.

Miałem gdzies kod na to bo robiłem kiedyś mario.

Zaraz podam.

 

EDIT:

 

Ojj. teraz to ja się w tym polapać nie moge

 

GML
if (other.yVel>0 and other.y<y+5)

{

HP -= global.jump_damage

instance_create(x,y,oGoombaDie)

instance_destroy()

}

else

{

atak_goomba = round(random(25))

instance_create(x,y,oGoombaDie)

instance_destroy()

global.Mariohp -= atak_goomba

}

 

 

ale to cos takiego mniej więcej.

aa i to wklejamy do kolizji jednego obiektu z drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh... muszę się jeszcze sporo nauczyć... a teraz kolejny problem :D, pokaże to na obrazku... Otóż zrobiłem że jak się naciśnie przycisk myszy, to się tworzy strzała, która ma grawitacja, kłopot jest w tym że chciałbym by tak prosto leciała", o:

 

test.jpg

 

Wychodzi mi tak jak na obrazku A, a chciałbym by wyszło tak jak na B, taka fizyka czy cuś... (to czerwony to strzała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem, mam text który wypisuje aktualną liczbę strzał, zmienna:

GML
zmienna1 = 50

A jak zrobić że jak nacisną przycisk to odejmuje od tego jeden? Bo ja zrobiłem tak, to nie działa:

GML
zmienna -= 1

A konkretniej to mam taki kod:

GML
if mouse_check_button(mb_left)

{

if zmienna1 >= 1

{

//blabla

zmienna -= 1

}

else

{

zmienna = 0

}

}

Nie kapuje trochę tych zmiennych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nazwy w zmiennych masz takie same ?

Musi działać.

Tylko zmienna wszędzie musi mieć taką samą nazwę.

najlepiej nazwij ją np. odejmowanie -=1 i wszędzie

W create. w step. w kolizji. Wszędzie gdzie tego używasz.

Jeśli używasz to w 2 plikach zrób global.zmienna -=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...