Skocz do zawartości

view in room


Rekomendowane odpowiedzi

W ROOM znajduje się zakładka 'VIEW' a w niej opcja 'View in room'. Czy te dane można zrobić zmienne w czasie gry, czy może ustawia się je na sztywno bez możliwości zmiany podczas gry? Jak da radę zmienić to jaka od tego jest komenda? Chciałbym mieć do wyboru 800x600 i 640x480

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

view_enabled Whether views are enabled or not.

view_current* The currently drawn view (0-7). Use this only in the drawing event. You can for example check this variable to draw certain things in only one view. Variable cannot be changed.

view_visible[0..7] Whether the particular view is visible on the screen.

view_xview[0..7] X position of the view in the room.

view_yview[0..7] Y position of the view in the room.

view_wview[0..7] Width of the view in the room.

view_hview[0..7] Height of the view in the room.

view_xport[0..7] X-position of the viewport in the drawing region.

view_yport[0..7] Y-position of the viewport in the drawing region.

view_wport[0..7] Width of the viewport in the drawing region.

view_hport[0..7] Height of the viewport in the drawing region.

view_angle[0..7] Rotation angle used for the view in the room (counter-clockwise in degrees.

view_hborder[0..7] Size of horizontal border around the visible object (in pixels).

view_vborder[0..7] Size of vertical border around visible object (in pixels).

view_hspeed[0..7] Maximal horizontal speed of the view.

view_vspeed[0..7] Maximal vertical speed of the view.

view_object[0..7] Object whose instance must remain visible in the view. If there are multiple instances of this object only the first one is followed. You can also assign an instance id to this variable. In that case the particular instance is followed.

Cytat z dokumentacji. Zaznaczyłem zmienne tobie najpotrzebniejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że się poszerzają lub kurczą? Musisz jednocześnie zmieniać view_wport i -hport. Nie wiem za bardzo jak to wytłumaczyć, ale view to obszar gry, który mamy widzieć, a port to "obszar ekranu", na którym wyświetlana jest gra. W każdym razie pokombinuj sobie z wartościami (1:2, 2:1) i zakapujesz o co chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że się poszerzają lub kurczą? Musisz jednocześnie zmieniać view_wport i -hport. Nie wiem za bardzo jak to wytłumaczyć, ale view to obszar gry, który mamy widzieć, a port to "obszar ekranu", na którym wyświetlana jest gra. W każdym razie pokombinuj sobie z wartościami (1:2, 2:1) i zakapujesz o co chodzi ;)
Już kapuje, dzięki za wskazówki :thumbsup:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...