Cannon Fodder Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 W ROOM znajduje się zakładka 'VIEW' a w niej opcja 'View in room'. Czy te dane można zrobić zmienne w czasie gry, czy może ustawia się je na sztywno bez możliwości zmiany podczas gry? Jak da radę zmienić to jaka od tego jest komenda? Chciałbym mieć do wyboru 800x600 i 640x480 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 23 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 view_enabled Whether views are enabled or not. view_current* The currently drawn view (0-7). Use this only in the drawing event. You can for example check this variable to draw certain things in only one view. Variable cannot be changed. view_visible[0..7] Whether the particular view is visible on the screen. view_xview[0..7] X position of the view in the room. view_yview[0..7] Y position of the view in the room. view_wview[0..7] Width of the view in the room. view_hview[0..7] Height of the view in the room. view_xport[0..7] X-position of the viewport in the drawing region. view_yport[0..7] Y-position of the viewport in the drawing region. view_wport[0..7] Width of the viewport in the drawing region. view_hport[0..7] Height of the viewport in the drawing region. view_angle[0..7] Rotation angle used for the view in the room (counter-clockwise in degrees. view_hborder[0..7] Size of horizontal border around the visible object (in pixels). view_vborder[0..7] Size of vertical border around visible object (in pixels). view_hspeed[0..7] Maximal horizontal speed of the view. view_vspeed[0..7] Maximal vertical speed of the view. view_object[0..7] Object whose instance must remain visible in the view. If there are multiple instances of this object only the first one is followed. You can also assign an instance id to this variable. In that case the particular instance is followed. Cytat z dokumentacji. Zaznaczyłem zmienne tobie najpotrzebniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cannon Fodder Opublikowano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2009 Dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cannon Fodder Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Używam GML view_wview[0] view_hview[0] do zmniejszania i zwiększania (podczas gry) szerokości i długości widoku pokoju. Czy jest możliwość zachowania niektórych obiektów lub napisów (draw) w niezmiennej skali ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Chodzi o to, że się poszerzają lub kurczą? Musisz jednocześnie zmieniać view_wport i -hport. Nie wiem za bardzo jak to wytłumaczyć, ale view to obszar gry, który mamy widzieć, a port to "obszar ekranu", na którym wyświetlana jest gra. W każdym razie pokombinuj sobie z wartościami (1:2, 2:1) i zakapujesz o co chodzi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cannon Fodder Opublikowano 28 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 Chodzi o to, że się poszerzają lub kurczą? Musisz jednocześnie zmieniać view_wport i -hport. Nie wiem za bardzo jak to wytłumaczyć, ale view to obszar gry, który mamy widzieć, a port to "obszar ekranu", na którym wyświetlana jest gra. W każdym razie pokombinuj sobie z wartościami (1:2, 2:1) i zakapujesz o co chodzi ;)Już kapuje, dzięki za wskazówki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się