Skocz do zawartości

Przeskakiwanie przez O (krąg/koło)


Ra3l

Rekomendowane odpowiedzi

jak narazie widzę niestety tylko dwa rozwiązania:

- w drawie przeskakującego obiektu rysować również obręcze (najpierw połowę przed, później za)

- rozdzielić na dwa obiekty z różną głębokością (depthem)

lepiej niech ktoś bardziej obeznany się wypowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz w drugim - już zrobiłem i jest dobrze i tak zostanie w miarę dobre rozwiązanie. Mnie satysfakcjonuje.

Jest z resztą o tym wyżej.

 

 

Teraz mam drugie pytanie, nie będę drugie tematu zakładał.

Mam chodzenie platformowe, grawitacje, i skok. Właśnie skok... chodzi o to że hero mi skacze ale jak w locie nacisnę strzałkę w bok to zmienia kierunek i leci w lewo albo w prawo. A potrzebuje czegoś takiego że jak skaczę stojąc w miejscu, to w locie nie mogę się ruszyć w bok. A jak skaczę idąc w prawo, czy w lewo leci w prawo, ale nie mogę w powietrzu go zatrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dam kod stepa (pisany na szybko) W create kierunek=0. Pozmieniaj to co Ci nie potrzebne (grawitację itp.)

GML
if(place_free(x,y+max(1,vspeed)) && vspeed<2)

{

vspeed+=0.1;

}

else vspeed=0;

 

if(!place_free(x,y+1))

{

if(keyboard_check(vk_left))

{

if(place_free(x-4,y)) then x-=4;

kierunek=-1;

}

else if (keyboard_check(vk_right))

{

if(place_free(x+4,y)) then x+=4;

kierunek=1;

}

else

{

kierunek=0;

}

if (keyboard_check_pressed(vk_space))

{

vspeed-=2;

 

}

}

else

{

if(kierunek==1)

{

if(place_free(x+4,y)) then x+=4;

}

else if(kierunek==-1)

{

if(place_free(x-4,y)) then x-=4;

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, działa... wielkie dzięki :))

 

Ale jeszcze nie jest do końca tak jak sobie to wyobrażałem...

 

jak opada przycina się na chwilkę i dopiero do końca spada.

 

Jak to można by naprawić w powyższym kodzie?

 

 

 

 

 

Sorry za post pod postem ale mam coś konkretnego do dodania.

 

A więc:

 

Skok jest niby dobry, ale haczy się przy końcu to 1.

A 2 to że źle wykrywa kolizje. Niby chodzę po "zemi", ale nie wykrywa tej kolizji.

Sprawdzałem na zmiennych.

 

Proszę o pomoc bo nie wiem jak sobie z tym poradzić.

 

 

Dobra już sobie poradziłem.

Temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...