Skocz do zawartości

Kolizja


Bedi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Mam problem, a mianowicie obj_wrog w kolizji z obj_statek ma wpisane:

GML
instance_destroy();
I obj_wrog_rakieta też ma w kolizji z obj_statek wpisane
GML
instance_destroy();
No i problem polega na tym, że obj_wrog w kolizji ze statkiem niszczy się, a obj_wrog_rakieta nie :/ Rakieta wroga jest kopią wroga, tylko z zostawionym instance_destroy. I ma jeszcze alphe z innego sprite'a.

Czym to może być spowodowane, i jak to naprawić?

Z góry dzięki, pozdrawiam :)

 

Szukałem podonych tematów, ale z takim czymś nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa, to nic nie zmieni. Nie mam nic. W ogóle, napisałem, że rakieta jest duplikatem wroga, a wróg się niszczy.

Odkryłem, że rakieta postawiona w roomie (nie utworzona przez obiekt) przy kolizji ze statkiem działa jak powinna.

 

E: A teraz jeszcze odkryłem, że wszelkie zmiany typu direction, speed, v/hspeed powodują, że nie wykrywa kolizji :/

 

E2: Poradziłem sobie :) Nie zwróciłem uwagi, że hspeed dałem w Create a nie w Step. Teraz już działa. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E: A teraz jeszcze odkryłem, że wszelkie zmiany typu direction, speed, v/hspeed powodują, że nie wykrywa kolizji :/

Niemożliwe raczej.

Może rakieta ma ustawiony zbyt duży speed, przez co poprostu 'przeskakuje' statek? To jest najczęstsza przyczyna takich błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...