Gość Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Witam :) Mam problem, a mianowicie obj_wrog w kolizji z obj_statek ma wpisane: GML instance_destroy();I obj_wrog_rakieta też ma w kolizji z obj_statek wpisane GML instance_destroy();No i problem polega na tym, że obj_wrog w kolizji ze statkiem niszczy się, a obj_wrog_rakieta nie :/ Rakieta wroga jest kopią wroga, tylko z zostawionym instance_destroy. I ma jeszcze alphe z innego sprite'a. Czym to może być spowodowane, i jak to naprawić? Z góry dzięki, pozdrawiam :) Szukałem podonych tematów, ale z takim czymś nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafik01 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Sprawdź czy to ci działa: w obj_statek w kolizji z obj_wrog_rakieta: GML with(other) { instance_destroy(); } Jeśli tak to zostaw, jak nie to sprawdź czy czegoś w preferencjach obj_wrog_rakieta nie ustawiłeś np. mask, parent czy solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Nie działa, to nic nie zmieni. Nie mam nic. W ogóle, napisałem, że rakieta jest duplikatem wroga, a wróg się niszczy. Odkryłem, że rakieta postawiona w roomie (nie utworzona przez obiekt) przy kolizji ze statkiem działa jak powinna. E: A teraz jeszcze odkryłem, że wszelkie zmiany typu direction, speed, v/hspeed powodują, że nie wykrywa kolizji :/ E2: Poradziłem sobie :) Nie zwróciłem uwagi, że hspeed dałem w Create a nie w Step. Teraz już działa. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 E: A teraz jeszcze odkryłem, że wszelkie zmiany typu direction, speed, v/hspeed powodują, że nie wykrywa kolizji :/ Niemożliwe raczej. Może rakieta ma ustawiony zbyt duży speed, przez co poprostu 'przeskakuje' statek? To jest najczęstsza przyczyna takich błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Tak też właśnie myślałem, ale teraz mam hspeed w Step o tej samej prędkości i jest dobrze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się