Kargul Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Witam! Otóż mam problemik z lokomotywą. Otóż mam obiekt lokomotywa. Ona ma w create klocek że jedzie do przodu z szybkością 4. I jak się zderzy z obiektem kwadrat, to mam trzy kody: GML if k_zakret = 1 alarm[1] = 15 GML if k_zakret = 2 alarm[2] = 15 GML if k_zakret = 3 alarm[3] = 15 I w każdym alarmie ma zmianę tego pierwszego klocku. Na przykład alarm 1 robi że jedzie w prawo. No i jak lokomotywa się zderza z kwadratem, zatrzymuje się. O co chodzi? :boxed: Dodam że w obiekcie kwadrat nie ma żadnych kodów, ale jest solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 ale jest solid. I właśnie dlatego Ci się zatrzymuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 I właśnie dlatego Ci się zatrzymuje :) Ale on musi być solid :( Co robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Tak właśnie działają gmowe solidy, cofają obiekt do poprzedniej pozycji :P Użyj zamiast solidów place_meeting(), czy coś w ten deseń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 jeżeli obiekt ma zaznaczone solid i w kolizji z nim umieścisz obojętnie jaki kod, to obiekt zawsze zatrzyma się. Co robić? możesz np. w stepie sprawdzać przez place_meeting, collision_point itp, czy występuje kolizja z kwadratem. Powinno pomóc btw to po co w tych kwadratach solid? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Bo to lokomotywa, no to jedzie przez tory. Jak tory się rozdwajają to między nimi jest obiekt który jest solid. A kod już ustala w którą stronę jedziesz. To jak działa to place_meeting? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Wywal ten solid bo on jest zbędny... To jak działa to place_meeting? normalnie, chociaż pewnie ten kwadrat jesty dość mały a lokomotywa duża, więc łatwiej sprawdzać kolizje w stepie kwadrata GML //step kwadrata if place_meeting(x,y,lokomotywa) { with(lokomotywa) //lub zamiast lokomotywa daj other { if k_zakret = 1 && alarm[1]=-1 alarm[1] = 15 if k_zakret = 2 && alarm[2]=-1 alarm[2] = 15 if k_zakret = 3 && alarm[3]=-1 alarm[3] = 15 } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się