Skocz do zawartości

Lokomotywa


Kargul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Otóż mam problemik z lokomotywą. Otóż mam obiekt lokomotywa. Ona ma w create klocek że jedzie do przodu z szybkością 4. I jak się zderzy z obiektem kwadrat, to mam trzy kody:

GML
if k_zakret = 1 alarm[1] = 15

GML
if k_zakret = 2 alarm[2] = 15

GML
if k_zakret = 3 alarm[3] = 15

I w każdym alarmie ma zmianę tego pierwszego klocku. Na przykład alarm 1 robi że jedzie w prawo.

No i jak lokomotywa się zderza z kwadratem, zatrzymuje się. O co chodzi? :boxed: Dodam że w obiekcie kwadrat nie ma żadnych kodów, ale jest solid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli obiekt ma zaznaczone solid i w kolizji z nim umieścisz obojętnie jaki kod, to obiekt zawsze zatrzyma się.

Co robić?

możesz np. w stepie sprawdzać przez place_meeting, collision_point itp, czy występuje kolizja z kwadratem. Powinno pomóc

btw to po co w tych kwadratach solid?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal ten solid bo on jest zbędny...

To jak działa to place_meeting?

normalnie, chociaż pewnie ten kwadrat jesty dość mały a lokomotywa duża, więc łatwiej sprawdzać kolizje w stepie kwadrata

GML
//step kwadrata

if place_meeting(x,y,lokomotywa)

{

with(lokomotywa) //lub zamiast lokomotywa daj other

{

if k_zakret = 1 && alarm[1]=-1 alarm[1] = 15

if k_zakret = 2 && alarm[2]=-1 alarm[2] = 15

if k_zakret = 3 && alarm[3]=-1 alarm[3] = 15

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...