zelman Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 mam obj_gracz i obj_gracz2. Jak zrobić im oddzielne i niezależne od siebie hp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 W Create: W obj_gracz: GML zycie = 100; W obj_gracz2: GML zycie2 = 100; Drugi gracz ma zycie2, bo gdyby miały sobie odbierać życie, to obaj gracze traciliby życie, a nie tylko jeden :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 nie rozumiem po co graczowi 2 dawac zmienna "zycie2" zamiast rowniez "zycie" skoro nijak nie bedzie to kolidowac ze soba. rozwiazanie proste: kazdy obiekt ma swoja zmienna hp jako lokalna a nie globalna i prosciej wtedy odejmowac zycie przy kolizjach bo nie musisz znac typu obiektu zaby decydowac jak sie ma nazywac zmienna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Jeszcze mam takie pytania: 1.Jak zrobić podzielony ekran 2.Strzelanie w lewo/prawo w zależności od kierunku, w którym jest skierowana postać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Do 2. w lewo/prawo to znaczy, że tak jakby z rąk? Bo nie czaje tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Jak postać idzie w lewo/jest skierowana twarzą w lewo to strzela w lewo, jak w prawo to w prawo. A i zapomniałem, platformówka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 GML if (postac_w_lewo) { o = instance_create(x, y, pocisk); o.hspeed = -4; //nie pamietam czy h czy v } ? E: Albo jak chcesz w obiekcie pocisk: GML //w CREATE hspeed = -4; Te prędkości są oczywiście przykładowe ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 1. Ustaw dwa viewy o odpowiedniej wielkości i odpowiednim położeniu. 2. GML if keyboard_check(vk_left) image_xscale=-1 if keyboard_check(vk_right) image_xscale=1 //strzelanie gdzieś tam if image_xscale=1 //gdy postać jest odwrócona w prawo { //strzelanie w prawo } else { //strzelanie w lewo } ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Też myślałem o tym image_xscale, ale nie wiadmomo czy on tak ma. Może ma sprity do osobnych kierunków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Właściwie jeszcze mam jednego sprita na ruch :) Jeszcze nie zrobiłem zbytnio ich :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Też myślałem o tym image_xscale, ale nie wiadmomo czy on tak ma. Może ma sprity do osobnych kierunków. Tylko po co, skoro efekt będzie ten sam?:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się