Skocz do zawartości

hp dwóch graczy


zelman

Rekomendowane odpowiedzi

W Create:

W obj_gracz:

GML
zycie = 100;

W obj_gracz2:

GML
zycie2 = 100;

Drugi gracz ma zycie2, bo gdyby miały sobie odbierać życie, to obaj gracze traciliby życie, a nie tylko jeden :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem po co graczowi 2 dawac zmienna "zycie2" zamiast rowniez "zycie" skoro nijak nie bedzie to kolidowac ze soba. rozwiazanie proste: kazdy obiekt ma swoja zmienna hp jako lokalna a nie globalna i prosciej wtedy odejmowac zycie przy kolizjach bo nie musisz znac typu obiektu zaby decydowac jak sie ma nazywac zmienna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if (postac_w_lewo)

{

o = instance_create(x, y, pocisk);

o.hspeed = -4; //nie pamietam czy h czy v

}

?

 

E: Albo jak chcesz w obiekcie pocisk:

GML
//w CREATE

hspeed = -4;

Te prędkości są oczywiście przykładowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ustaw dwa viewy o odpowiedniej wielkości i odpowiednim położeniu.

2.

GML
if keyboard_check(vk_left) image_xscale=-1

if keyboard_check(vk_right) image_xscale=1

//strzelanie gdzieś tam

if image_xscale=1 //gdy postać jest odwrócona w prawo

{

//strzelanie w prawo

}

else

{

//strzelanie w lewo

}

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...