Haello Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Chciałbym zrobić taką funkcję, by obiekt sam się regenerował (czyli sam się "leczył) przez x czasu. Jednak że jestem "prawie newbie" w te klocki, więc proszę o pomoc. Czy kod będzie trzeba umieścić w evencie "Create"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Sprawa jest prosta, odpalasz 2 alarmy, jeden z kodem który będzie odpowiadał za dodawanie HP, a drugi za przerwanie pracy pierwszego. GML (alarm 0) if( regeneracja ) { hp += 1; alarm[0] = 30; } GML (alarm 1) regeneracja = false;Uruchomisz regenerację tak:GML regeneracja = true; alarm[0] = 1; alarm[1] = 120; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Jak dla mnie wygodniej: GML //Step if(regtime) { hp += 0.05; regtime -= 1; } //Uruchomienie regeneracji regtime = 180; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Dla mnie jest wygodniej tak: GML (regenerateStart) // argument[0] - obiekt // argument[1] - ilosc hp do zregenerowania // argument[2] - okres czasu // zwraca - uchwyt regeneratora var regenerator; regenerator = object_add(); object_event_add( regenerator, ev_create, 0, 'alarm[0] = ' + string( argument[2] ) + ';' ); object_event_add( regenerator, ev_step, 0, '('+ string( argument[0] ) + ').hp += ' + string( argument[1] / argument[2] ) + ';' ); object_event_add( regenerator, ev_alarm, 0, 'instance_destroy();' ); object_event_add( regenerator, ev_destroy, 0, 'object_delete( object_index );' ); return instance_create( 0, 0, regenerator ); GML (regenerateStop) // argument[0] - uchwyt regeneratora with( argument[0] ) instance_destroy(); GML (regenerateCheck) // argument[0] - uchwyt regeneratora // zwraca - czy regenerator dziala return instance_exists( argument[0] ); I gdybym tak zawsze pisał jak mi wygodnie to większość by gówno zrozumiała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Tymon, nie wyszło ci w pisaniu kodu zupełnie niezrozumiałego dla innych. dla mnie to jest jasne i przejrzyste Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 zauwaz kto prosil o kod ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Dla tego, czego on wymaga, wystarcza: GML //regenerateStart(hp, time) rg_hp = argument[0]/argument[1]; rg_timer = argument[1]; //regenerateStep() if(rg_timer) { hp += rg_hp; rg_timer -= 1; } //rgCheck() return !!rg_timer; Wcisnąć gdzieś to jedno wywołanie regenerateStep to chyba nie problem, a tak mamy krótszy (i minimalnie szybszy ;d) kod (przez ten czas można coś innego zacząć robić, a jak wrócisz do projektu po czasie, to szybciej się zorientujesz bez komentarzy, co kod robi). Twoje rozwiązanie za to jest bardziej uniwersalne, nie wymaga wstawiania niepotrzebnego kodu w create i stepa, i można go zastosować do paru obiektów/pare razy do tego samego naraz, no ale, Haello chyba tego nie potrzebuje. PsichiX, to teraz Ty pokaż, jak byś to zrobił ;D Ciekawi mnie, czy tylko dla Tymona taki kod jest wygodniejszy, czy wszyscy pro tak piszą. Wtedy sam zacznę tak pisać (tak, żarto-ironia :>). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 ja na szczescie ide w minimalizm i uniwersalizm, ale nie pokaze, tak na przekor, o ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Pisze tak jak mi po prostu wygodnie, a to, że GM obiektowość ma gdzieś to co ja poradzę, że wygląda to jak kanapka z żużlem i jest oporne jak sanki na asfalcie. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haello Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2009 Wielce wam dziękuję! :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się