Skocz do zawartości

Samoregenracja


Haello

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa jest prosta, odpalasz 2 alarmy, jeden z kodem który będzie odpowiadał za dodawanie HP, a drugi za przerwanie pracy pierwszego.

GML (alarm 0)
if( regeneracja )

{

hp += 1;

alarm[0] = 30;

}

GML (alarm 1)
regeneracja = false;
Uruchomisz regenerację tak:
GML
regeneracja = true;

alarm[0] = 1;

alarm[1] = 120;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest wygodniej tak:

GML (regenerateStart)
// argument[0] - obiekt

// argument[1] - ilosc hp do zregenerowania

// argument[2] - okres czasu

// zwraca - uchwyt regeneratora

var regenerator;

regenerator = object_add();

object_event_add( regenerator, ev_create, 0, 'alarm[0] = ' + string( argument[2] ) + ';' );

object_event_add( regenerator, ev_step, 0, '('+ string( argument[0] ) + ').hp += ' + string( argument[1] / argument[2] ) + ';' );

object_event_add( regenerator, ev_alarm, 0, 'instance_destroy();' );

object_event_add( regenerator, ev_destroy, 0, 'object_delete( object_index );' );

return instance_create( 0, 0, regenerator );

GML (regenerateStop)
// argument[0] - uchwyt regeneratora

with( argument[0] )

instance_destroy();

GML (regenerateCheck)
// argument[0] - uchwyt regeneratora

// zwraca - czy regenerator dziala

return instance_exists( argument[0] );

I gdybym tak zawsze pisał jak mi wygodnie to większość by gówno zrozumiała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego, czego on wymaga, wystarcza:

GML
//regenerateStart(hp, time)

rg_hp = argument[0]/argument[1];

rg_timer = argument[1];

 

//regenerateStep()

if(rg_timer)

{

hp += rg_hp;

rg_timer -= 1;

}

 

//rgCheck()

return !!rg_timer;

Wcisnąć gdzieś to jedno wywołanie regenerateStep to chyba nie problem, a tak mamy krótszy (i minimalnie szybszy ;d) kod (przez ten czas można coś innego zacząć robić, a jak wrócisz do projektu po czasie, to szybciej się zorientujesz bez komentarzy, co kod robi).

Twoje rozwiązanie za to jest bardziej uniwersalne, nie wymaga wstawiania niepotrzebnego kodu w create i stepa, i można go zastosować do paru obiektów/pare razy do tego samego naraz, no ale, Haello chyba tego nie potrzebuje.

 

PsichiX, to teraz Ty pokaż, jak byś to zrobił ;D

Ciekawi mnie, czy tylko dla Tymona taki kod jest wygodniejszy, czy wszyscy pro tak piszą. Wtedy sam zacznę tak pisać (tak, żarto-ironia :>).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na szczescie ide w minimalizm i uniwersalizm, ale nie pokaze, tak na przekor, o ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...