Skocz do zawartości

Jaki język


szpaq99

Rekomendowane odpowiedzi

zależy co chcesz zdziałać. Zgaduje że chcesz tworzyć gry nie konsolowe w tym języku, tak więc pascal definitywnie odpada. Jak każdy zaproponuję Ci C++. Dla czego? Ponieważ daje Ci najwięcej możliwości, oraz wspiera największą ilość bibliotek oraz silników. Gdzie znajdziesz podstawy? I tutaj polecam pierw przeczytać o języku C (http://pl.wikibooks.org/wiki/C) gdyż z niego wyewoluował C++, którego możesz uczyć się na początek stąd: http://pl.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B. Te kursy nauczą Cię myśleć w C/C++ ale dalej czeka Cię szukanie kursów odnośnie konkretnych bibliotek dzięki którym będziesz w stanie pisać gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c# to prawie to samo co C++

ma fajną bibliotekę XNA

Na jej stronie masz miliony video tutoriali samego języka i XNA, koleś mówi wszystko dokładnie jak dla debili, więc powinieneś zrozumieć (tyle, że po ENG, ale to chyba nie kłopot dla programisty ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to jest jeszcze jakis delphi? ciekawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Java ?

A co to koncert życzeń? W żadnym języku kod sam się pisać nie będzie. Jeśli uważasz, że c#,python czy java są za trudne to raczej na programistę się nie nadajesz i lepiej zrobisz jeśli zostaniesz przy gm'ie.

 

@up Człowieku użyj google tam znajdziesz wszystko na ten temat. Pisz w czym Ci wygodnie, ja pisze w notatniku i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajdziesz podstawy? I tutaj polecam pierw przeczytać o języku C (http://pl.wikibooks.org/wiki/C) gdyż z niego wyewoluował C++, którego możesz uczyć się na początek stąd: http://pl.wikibooks.org/wiki/C%2B%2B. Te kursy nauczą Cię myśleć w C/C++ ale dalej czeka Cię szukanie kursów odnośnie konkretnych bibliotek dzięki którym będziesz w stanie pisać gry.

czytaj wać. zwykle nie daję bezużytecznych linków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klasy to są podstawy, gdyż w nich nic trudnego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klasy to są podstawy, gdyż w nich nic trudnego nie ma.

Moim zdaniem klasy zalicza się do średnio-zaawansowanych etapów c++, zresztą Grębosz wspominał o tym ;p W sumie nic trudnego nie ma ale moim zdaniem to nie podstawa. No bo czy instrukcje sterujące albo typy nie są bardziej potrzebne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą jak taki jesteś obeznany to zaprezentuj swoje zdolności programistyczne.

Znaczy się pisałeś to do mnie, right? :>

 

imo podstawa = strukturalny c++

strukturalny C++ niewiele (jeśli nie wcale) się różni od C, tak więc to już były by podstawy C nie C++.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...