Skocz do zawartości

Detonacja


Hidden

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć jestem tu nowy! I mam też kilka pytań :) :) :)

Jak zrobić "detonator" ? Są kamienie które zagradzają wejście. I ty jak naciśniesz spacje to podkładasz dynamit. Jak będziesz stał tam gdzie detonator i jak naciśniesz tam spacje towtedy dynamit wybucha i niszczy kamienie jeśli są one obok dynamitu. Jak to zrobić?

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
//event keyboard press space

if instance_exists(o_detonator)

{

if distance_to_object(o_detonator)>50

{

instance_create(x,y,o_dynamit)

}

else

{

if instance_exists(o_dynamit)

{

with(o_dynamit)

{

if distance_to_object(o_kamienie)<50 with(o_kamienie) instance_destroy()

instance_destroy()

}

}

}

}

Mniej więcej coś takiego, choć nie sprawdzałem. Jak nie będzie działać to może później jakiś przykład skrobnę.

 

Btw zedytowałem posta i spacje mi zniknęły z tagu ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj naprawdę przykładu nie chce mi się robić, ale jak ma rozwalać tylko jednego najbliższego to:

GML
//event keyboard press space

if instance_exists(o_detonator)

{

if distance_to_object(o_detonator)>50

{

instance_create(x,y,o_dynamit)

}

else

{

if instance_exists(o_dynamit)

{

with(o_dynamit)

{

if instance_exists(o_kamienie)

{

near_kam=instance_nearest(x,y,o_kamienie)

if distance_to_object(near_kam)<50 with(near_kam) instance_destroy()

instance_destroy()

}

}

}

}

}

else

{

instance_create(x,y,o_dynamit)

}

Jak jednak coś nie działa to daj znać, to może jutro coś zrobię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...