Skocz do zawartości

Pole widzenia wroga


ziomekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

teraz lenin spoko jest tylko nie moge zrobic by znikał jak go trafie pociskiem.

....

 

w create pocisku daj

GML
idd=0

w obiekcie tankwrog tam gdzie masz to tworzenie pocisku dodaj

GML
poc.idd=1

a w kolizji z pociskiem

GML
if other.idd!=1 instance_destroy()

przy tworzeniu pocisku przez gracza w obiekcie tank daj

GML
poc.idd=2

 

itepe. Najprostszy sposób...

 

a jeszcze jak zrobić by wróg chodzil tylko w wyznaczonym miejscu nie po calym polu...

 

musisz, trochę zmienić swój kod, tj. zamiast zmieniać direction, trzeba losować punkt na planszy

GML
//create

do

{

xstep=100+random(room_width-200)

ystep= 100+random(room_height-200)

}

until place_free(xstep,ystep)

Losuje wolne miejsce, na planszy, do którego ma iść. Losowane będą punkty w prostokącie o boku odległym od ściany roomu o 100 px.

Pozostaje Ci tylko losować to miejsce za każdym razem, gdy do niego dotrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ERROR in

action number 1

of Create Event

for object wrog:

 

Error in code at line 6:

poc.idd=1 (czy tu napisac pocisk)

jakie create obiektu wróg?... jezuu...

Chyba napisałem wyraźnie, ćo trzeba dać w create pocisku, a co w miejscu wystrzelenia pocisku...

Niestety programowanie (ech dobra tworzenie ;d) jest dość skomplikowane, i czasem trzeba pomyśleć.

 

Dobra zaraz ten Twój projekt co mam złoże do kupy, dodam to wszystko i Ci prześle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...