markos85 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 a jeszcze jak zrobić by wróg chodzil tylko w wyznaczonym miejscu nie po calym polu... teraz lenin spoko jest tylko nie moge zrobic by znikał jak go trafie pociskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 teraz lenin spoko jest tylko nie moge zrobic by znikał jak go trafie pociskiem. .... w create pocisku daj GML idd=0 w obiekcie tankwrog tam gdzie masz to tworzenie pocisku dodaj GML poc.idd=1 a w kolizji z pociskiem GML if other.idd!=1 instance_destroy() przy tworzeniu pocisku przez gracza w obiekcie tank daj GML poc.idd=2 itepe. Najprostszy sposób... a jeszcze jak zrobić by wróg chodzil tylko w wyznaczonym miejscu nie po calym polu... musisz, trochę zmienić swój kod, tj. zamiast zmieniać direction, trzeba losować punkt na planszy GML //create do { xstep=100+random(room_width-200) ystep= 100+random(room_height-200) } until place_free(xstep,ystep) Losuje wolne miejsce, na planszy, do którego ma iść. Losowane będą punkty w prostokącie o boku odległym od ściany roomu o 100 px. Pozostaje Ci tylko losować to miejsce za każdym razem, gdy do niego dotrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos85 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 ERROR in action number 1 of Create Event for object wrog: Error in code at line 6: poc.idd=1 (czy tu napisac pocisk) at position 2: Unknown variable poc fajnie samemu dojść do wielu rzeczy ale jak ktos pokaże szybciej mozna cos zrozumieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
donway Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 poc.idd=1 poc = nazwa objektu "pocisku" idd = zmienna chyba mówie dobrze dawno nie robiłem na gmie ; p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 ERROR in action number 1 of Create Event for object wrog: Error in code at line 6: poc.idd=1 (czy tu napisac pocisk) jakie create obiektu wróg?... jezuu... Chyba napisałem wyraźnie, ćo trzeba dać w create pocisku, a co w miejscu wystrzelenia pocisku... Niestety programowanie (ech dobra tworzenie ;d) jest dość skomplikowane, i czasem trzeba pomyśleć. Dobra zaraz ten Twój projekt co mam złoże do kupy, dodam to wszystko i Ci prześle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się