Lampard Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Witam. Mam pytanie, nie dotyczące samego kodu, ale zasady działania. Mianowicie: nie potrafię wykombinować na jakiej zasadzie w grze On-Line pozycje potworków mogą aktualizować się u obu graczy tak samo. To znaczy, żeby na przykład potwór zespawnowany na mapie znajdował się w tym samym miejscu u wszystkich graczy i w przypadku ataku któregokolwiek z graczy ruszył za nim, a jednocześnie żeby inni gracze widzieli tę akcje. Zagmatwane, kurde. Sęk w tym, w jaki sposób aktualizować pozycję potworka u wszystkich klientów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anubarak Opublikowano 29 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2009 Wg. mnie to serwer odpowiada za te potworki i wysyła pozycje x i y do wszystkich graczy. Tak samo jak pojawi się jakiś efekt u jakiegoś klienta jest on wysyłany na serwer, potem z serwera do klientów i jest tworzony efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkaamil1 Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Musisz po prostu stworzyć server i klienta. Server bedzie u ciebie np. i Bedzie odbieral dane i rozsylal po wszystkich. A w cllientach bedzie to samo widziane co na serverze, jesli napiszesz odpowiedni kod żeby wysylalo miejsce gdzie stoja i co robia do clientow. Był chyba jakis turial z tym ale nie zabardzo wiem gdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 @Up- Troszke glupio mu wytlumaczyles. Zdziwil bym sie aby gosciu wspomnial o Serwerze i Kliencie nie wiedac co to : ) Po prostu uwazaj klienta jako odbiorce, i wysylaj tylko malowazne rzeczy typu czat, czy gdzie sie znajduje sam gracz. Nie tylko wydajne, ale do tego zawsze jakies zabezpieczenie przed hakerami : ) Po prostu co krok, czy jakis okres czasu niech klient odbiera informacje z serwera i tyle. serwer nie msi myslec co wysylac, tylko klient sam sobie podbiera z serwera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się