szpaq99 Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Wiem że za pomocą kodu GML draw_healthbar się da ale czy da się jeszcze wypełnić go zamiast koloru, tylko obrazkiem jakimś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 A czy da się poprawnie pisać posty? (EDIT: O poprawiłeś :P ) Co do tematu: Przy pomocy tej funkcji się nie da. Ale możesz zrobić własny healthbar. Rysujesz obrazek odpowiednio przeskalowany przy pomocy draw_sprite_ext() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 27 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 GML draw_sprite_ext( Spr_Health_1, image_index, 0, 0, image_xscale, image_yscale, 0, image_blend, image_alpha ); no i jak dać zmienną z hp i jak zrobić że jak będe odejmować hp to pasek się będzie zmiejszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 GML draw_sprite_ext( Spr_Health_1, image_index, 0, 0, hp/MAX, image_yscale, 0, image_blend, image_alpha ); W miejscu MAX wpisz maksymalną ilość hp. Dla tej wartości image_xscale będzie równe 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 27 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 hp=-10 zrobiłem tak z kolizją z obiektem i bar znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 A po co ustawiać hp ujemne? Miałeś na myśli chyba hp-=10 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Bo jesli max wartosc image_xscale powinna byc tam rowna 1 (wtedy mamy normalna szerokosc obrazka) to nie mozesz po prostu wcisnac tam hp, bo ono jest za duze Musisz je jakos sprowadzic do nizszej wartosci, np jesli twoje maksymalne hp to 100, wpisujesz tam hp/100. Wtedy przy jego maksimum wyjdzie tam wartosc 1 = normalny pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 27 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 A no i on wcale nie znika. Jak zrobiłeś że hp jest równe -10 to image_xscale jest ujemne. A origin masz pewnie na 0,0 więc skoro rysujesz w punkcie 0,0 to ujemne xscale wychodzi poza room na lewo:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 27 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2009 Dobra działa już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 zrobiłem sobie bullet time takim sposobem room speed = 30/2 ale jak zrobić do tego teraz health bar (no nie healthbar no niech bedzie bullet bar) GML draw_sprite_ext( Spr_Health_1, image_index, 0, 0, hp/MAX, image_yscale, 0, image_blend, image_alpha ); Bullet bar ma być robiony tym sposobem> SORKA ZA ODŚWIEŻENIE TEMATU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 tak samo jak healthbar, zmien tylko obrazek, położenie i zmienne E: żeby odejmowało to zrób zmienną np. czas = 0, w step if room speed = 30/2 then czas-=1 if czas<=0 then room speed = 30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_hero: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 45: if room speed = 30/2 then czas-=1 at position 23: Unexpected symbol in expression. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 No poprostu zamiast zmiennej hp, używaj zmiennej odpowiedzialnej za tego bulleta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 28 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Poprawiłem błąd ale teraz jak skończy się pasek to obraca się w lewo i ciągnie się w nieskończoność da się temu zapobiec ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 draw_sprite_ext( Spr_Health_1, image_index, 0, 0, hp/MAX, image_yscale, 0, image_blend, image_alpha ); zamiast hp daj czas i zamiast: if room speed = 30/2 then czas-=1 daj if room speed = 30/2 && czas>=0 then czas-=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 28 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2009 Lol. Po prostu healthbara rysuj tylko wtedy gry czas>0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się