Nowy Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Cześć mam problem z kolizją tzw. gdy np. auto1 ma kolizje z auto2 to maja się odbić to się odbijają :D ale często jest tak że gdy mają kolizje z sobą to się nie odbijają tylko wjeżdżają w siebie i nie wiem czy da się jakoś to naprawić albo coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 ehh, a może wystarczy poszukać 1 minutę na forum tematów o kolizjach obiektów i maskach? :/ o https://forum.gmclan.org/index.php?act=Sear...ghlite=%2Bmaska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 właśnie...walnij jakąś maskę i od razu powinno działać ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Auta są solidne? Jaką mają maskę? I przede wszystkim pokaż kod w kolizji! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy Opublikowano 23 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Auta są solidne? Jaką mają maskę? I przede wszystkim pokaż kod w kolizji! No więc Auta są solidne, maski nie robiłem bo nie za bardzo paszę o co w nich chodzi a co do kolizji to: w kolizji z auto2: GML kolizja = 1 direction = random(360) i w step: GML if ( kolizja = 1) { image_angle += speed instance_create(x,y,o_slady) if (speed > 0) { speed -= 0.3 } if (speed <= 0) { kolizja = 0 direction = image_angle } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 hm? Dlaczego dałeś GML direction=image_angle ? To ustawia kierunek, który poprzednio ustawiłeś na random z 360, więc to chyba to jest problem. Usun ten kod i sprawdź. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy Opublikowano 23 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 hm? Dlaczego dałeś GMLdirection=image_angle ? To ustawia kierunek, który poprzednio ustawiłeś na random z 360, więc to chyba to jest problem. Usun ten kod i sprawdź. ;) Po to żeby sprite wyglądał tak jaki ma kierunek czy jakoś tak :D Usunięcie nic nie daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 To powinno być odwrotnie. Image_angle to kąt obrazka, a direction kierunek tym kodem co napisałeś przypisałeś kierunkowi wartość kąta obrazka. Zamień je miejscami ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 i co? pomogło? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy Opublikowano 23 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 No dobra udało mi się jakoś to zrobić (mniej więcej) ale teraz mam inny problem że jak autem w piłkę i piłka będzie miała kolizje z ścianą i z autem przy jakieś tam szybkości to to piłka wchodzi w to auto :P nie wiem jak za bardzo to opisać więc tu jest link do tej gry LINK po prostu prowadź piłkę i wyjedź za boisko ;p. A tu kody: Kolizja piłki z autem: GML direction = o_auto.direction speed = o_auto.speed + 3 kolizja piłki z ścianą: Odbicie (Bounce) I wszystko ma Solid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się