Lordis Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Witam! Chciałem zrobić w swojej grze zapisywanie stanu gry do pliku "nazwa.pet". Doradźcie mi jakich funkcji użyć i podpowiedzicie jak ich użyć. Ja kombinuje już ze 2 godziny nad funkcjami GML var temp; temp = get_save_filename(".pet|*.pet","Nazwa Zwierzaka") if temp != "Nazwa Zwierzaka" { file = file_text_open_append(temp) file_text_write_real(file,food) file_text_writeln(file) file_text_write_real(file,fun) file_text_writeln(file) file_text_write_real(file,eng) file_text_writeln(file) file_text_close(file) } Ale sapis jest nie zrozumiały dla mnie bo plik wyglada tak 15,000 20,000 100,000 Zapisuje mi tylko wartości zmiennych i nie wiem nawet jak je spowrotem wczytać do gry. Pomóżcie mi z tym bo wczoraj męczyłem się cały dzień z zapisem aktualnego czasu do pliku i wczytywaniu go ale dziś stwierdziłem ze będzie owiele wygodniej i lepiej zapisywać całą grę (zmienne umiejętności,czas,potrzeby itd). Prosił bym o przykładzik z zapisywaniem zmiennych do pliku i z wczytywaniem ich (najlepiej jak by były robione funkcjami "file_text...") by było widoczne okno z folderami komputera i żebym mógł wybierać sobie gdzie chce zapisać/wczytać grę. A może znacie takie przykłady albo tematy (bo nie mogłem znaleść) to poprosze link. To co teraz robiłem to wziełem z edytora leveli ale tam jest strasznie namieszane i nie wiem jak go przerobić na zapis gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Użyj plików ini. Tu masz przykład edytora leveli który zapisuje levele do pliku ini: https://gmclan.org/index.php?plik=161 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 20 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Ale właśnie mi chodzi o to że wiem jak zapisywać w .ini ale ja chce zapisać jako .pet i przez funkcje "file...". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Ale plik ini możesz nazwać z rozszerzeniem pet :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 20 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 ooo prosze :) A jak zmienić rozszerzenie z .ini na .pet ? to by mi ułatwiło bo im dłużej się bawie z tymi file.. to widze ze tam zapisują się tylko jakieś śmieszne liczby z których nic nie rozumiem i nie moge ich spowrotem wczytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Po prostu w ini_open() jako nazwę dajesz na przykład "nazwa.pet" Rozszerzenie to tylko informacja na systemu jakiego typu jest plik. A tak naprawdę jakiego rozszerzenia by nie miał to GM potraktuje to jako plik ini jeśli zostania otworzone przy pomocy ini_open. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 20 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Oooo :D teraz musze spadać z kompa ale później nad tym pokombinuje. Wczoraj siedziałem cały dzień nad zapisywaniem/wczytywaniem plików ini i jak wkońcu mi się udało to dowiedziałem się ze jest inna funkcja i myślałem że jest lepsza no ale zostane przy tej .ini Mam jeszcze jedno pytanko czy te pliki .ini da się zrobić że przy zapisie będzie wyskakiwało windowsowskie okienko z zapisem (takie jak w paincie/notatniku/ we wszystkich programach) a nie żeby się zapisywał samo.Chodzi mi o to żebym mógł sobie wybrać lokalizacje,nazwe pliku gdzie mam go zapisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Plik ini musi być w tym samym katalogu co gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 ale format mozesz dowolnie zmieniac :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się