Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Witam! Mam problem nie wiem jak zrobić by gra była "aktywna" gdy jest wyłączona. To znaczy robie gre typu tamagotchi i chce zrobić coś takiego żeby w niej był mieżony prawdziwy czas i wegłóg prawdziwego czasu spadały głód, rozrywka, higiena itd. Znaczy że np. włączam gre o 8.00 rano daje zwierzakowi jeść i zamykam gre, włączam ją wieczorem o 21.00 i moje zwierzątko jest głodne. Z góry dzięki :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Można to zrobić poprzez sprawdzanie, czasu przed wyjściem, z tym aktualnym. Zapisujesz (przy wychodzeniu, czy zapisie) dany czas. Przy otwieraniu gry odczytuj, porównaj i odpowiednio modyfikuj dane statystyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 No własnie mi mniej więcej o to chodzi że przy zamknięciu gry i przy otwieraniu będzie sprawdzał daty i jaka będzie różnica między nimi tak mocno zpadną potrzeby peta. ale jak sprawdzać aktualny czas w gm? dajcie jakiś kod na to. Albo przykład to bym był baaaardzo wdzięczny :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 W helpie GMa: The Game Maker Language -> Computing things -> Dealing with dates and time masz tam listę komend do obsługi daty i czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Dzięki własnie ją znalazłem i teraz rozkminiam co do czego :P ale nie moge znaleść żeby mi pokazało aktualny czas. :/ Znalazłem coś takiego: date_time_string(date) - Returns a string indicating the given time in the default format for the system. ale co mam dać w (date) ? bo robie tak time=date_time_string(1) i w draw daje żeby pokazywało zmienną time i pokazuje mi coś takiego "00:00:00" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 spróbuj tak: GML draw_text(8,8,"rok: "+string(date_get_year(date_current_datetime()))+" miesiąc: "+string(date_get_month(date_current_datetime()))+" dzień: "+string(date_get_day(date_current_datetime()))+" "+string(date_get_hour(date_current_datetime()))+":"+string(date_get_minute(date_current_datetime()))); a co do twojej metody: GML time=date_time_string(date_current_time()) sprawdź, czy zadziała. wyświetlanie godziny: GML draw_text(8,8,string(date_time_string(date_current_time()))); edit: pierwszy skrypt poprawiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Dzięki ten pierwszy sposób nie działa coś tam jest poplątane, Ale ten drugi jest ok :) Wszystko tak jak chciałem teraz musze rozkminić jak zapisać dokładną dete i przy odpaleniu gry wczytać :) Jak by ktoś wiedział to poprosze :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 current_year* The current year. current_month* The current month. current_day* The current day. current_weekday* The current day of the week (1=sunday, ..., 7=saturday). current_hour* The current hour. current_minute* The current minute. current_second* The current second. Myślę że to będzie wygodniejsze w użyciu. Co do zapisywania i wczytywania daty to użyj plików ini. Masz je ładnie opisane na GMC w dokumentacji. Zrób sobie sekcje "Czas" oraz klucze "godziny", "sekund", "minuty", itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Mam kolejny problem mianowicie. Wiem jak sprawdzać date, godzine itd, wiem jak wczytywać zmienne z pliku .ini ale nie wiem jak go "aktualizować" w sięsie jak coś do niego zapisać. To znaczy tak. Mam 3 zmienne w pliku .ini GML dzien1=0 godziny1=0 minuty1=0 gdy włączam gre widze że są równe 0 i mam guzik który robi kod GML dzien1=10 godzina1=15 minuta1=20 zmienne zmieniają się w grze ale po zrestartowaniu gry znów są równe 0. i tu moje pytanie ja zrobić by podczas gry można było zapisywać zmienne do pliku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Co do zapisywania i wczytywania daty to użyj plików ini. Masz je ładnie opisane na GMC w dokumentacji. Podaj swój kod na zapisywanie. Zobaczymy co jest be. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Teraz ciągle nad tym kombinuje i kombinuje i już zrobiłem tyle GML ini_open('config.ini'); ini_write_string('TIME','zmienna1','czas1'); ini_write_string('TIME','zmienna2','czas2'); ini_close() i działanie jest takie ze mi zapisuje do pliku tekst: [TIME] zmienna1=czas1 zmienna2=czas2 na razie tyle wykombinowałem ale jescze nie próbowałem dawać pod tam zmiennych więc nie wiem czy to wogóle zadziała. A jakie są wasze pomysły na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Hahaha xD Rozwaliłeś mnie :D Nie zapisuj stringu tylko wartość zmiennej xD Na przykład: GML ini_write_real('TIME','min',minuty1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Ja zrobiłem tak i mi działa :D GML ini_open('kreli.ini'); ini_write_string('TIME','dzien1',string(czas_dzien)); ini_write_string('TIME','godzina1',string(czas_godzina)); ini_write_string('TIME','minuta1',string(czas_minuta)); ini_close() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 BOOOOŻE ! teraz jak już zrobiłem w taki sposób jak ty mówiłeś GML ini_open('game_time.ini'); ini_write_real('TIME','dzien1',czas_dzien); ini_write_real('TIME','godzina1',czas_godzina); ini_write_real('TIME','minuta1',czas_minuta); ini_close() To teraz nie moge tego otworzyć za pomocą skryptu GML execute_file('game_time.ini') a jak wpisuje GML ini_open('game_time.ini'); ini_read_real('TIME','dzien1',dzien1); ini_read_real('TIME','godzina1',godzina1); ini_read_real('TIME','minuta1',minuta1); ini_close() to nie podctawia mi wartości z plików pod zmienne dzien1,godzina1,minuta1 EDIT: Miał bym wielką prośbę żeby mi ktoś zrobił przykład z wczytywaniem i zapisywaniem zmiennych z pliku. dobrze by było gdyby było robione tym sposobem ale może byś innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 przykładu ci nie zrobię, ale: GML (wczytywanie) ini_open('game_time.ini'); dzien1=ini_read_real('TIME','dzien1',666); godzina1=ini_read_real('TIME','godzina1',666); minuta1=ini_read_real('TIME','minuta1',666); ini_close() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 to nie podctawia mi wartości z plików pod zmienne dzien1,godzina1,minuta1 A jak ma podstawiać, jeśli nie zrobiłeś podstawiania ? Trzeba to jakoś zapisać, nie ? Jaklub już zapodał... A i tak taki zapis czasu będzie mógł oszukać każdy bezmózg :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 można też to wsadzić do rejestru albo zaszyfrować. chyba Dawidds zrobił iSave, czy coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Rozwaliłeś mnie po raz drugi xD Coś ty to chciał wczytywać za pomocą execute_file('game_time.ini') ? Lol xD Co do przykładu to wydaje mi się, że wiele przykładów na GMC pokazywało zapisywanie i wczytywanie z pliku. Chociażby edytory leveli itp :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 No najwyżej szyfrowanie itp. ochroni przed edycją pliku. A co ze zmianą daty ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 UP: Grałem w kilka "symulacyjnych" casuali (rybki, roślinki itp.) i w KAŻDYM zmiana daty działała. Mogłem sobie zmniejszyć czas czekania, a nawet przedobrzyć, tak więc nie czepiaj się jego ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2009 Dzięki o tym nie pomyślałem zeby dać zmienną równą ini_read... A co do zmiany daty to w kazdym symulatorze się da zmienic i to działa tak jak napisał wyżej ZeroXbot. A co do edytowania i podrabiania daty to nie widze zadnego zelu i sęsu, Date będe zapisywać w pliku po to że jak włącze gre po paru dodzinach to program będzie obliczał czasu od ostatniego uruchomienia i będzie np. nasz zwierzak głodny xD czy coś. A więc zmiana daty chyba nie będzie miała nic na celu chyba tylko zbugowanie gry :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się