szpaq99 Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Cze znowu zaczełem bawić się gm ale troszke zapomniałem co i jak. No właśnie jak zrobic aby że jak nacisne schift i strzałke w prawo zmienia mi sprita i przyszpiesza chodzenie bohatera zrobiłem tak ale nie działa GML if keyboard_check(vk_shift) and keyboard_check_pressed(vk_right) { sprite_index=Asasin_Walk_Right x+=10 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 co GML if keyboard_check(vk_shift) and keyboard_check(vk_right) { sprite_index=Asasin_Walk_Right x+=10 } schift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Może tak? GML if(keyboard_check_pressed(vk_right)) { sprite_index=Asasin_Walk_Right; if(keyboard_check(vk_shift) { x+=10; } else x+=5; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 14 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Raczej nie mam taki kod w stepie GML if keyboard_check(vk_right) { sprite_index=Asasin_Walk_Right image_speed=0.5 x+=4 } if keyboard_check(vk_left) { sprite_index=Asasin_Walk_Left image_speed=0.5 x-=4 } if keyboard_check_released(vk_right) { sprite_index=Assasian_Stance_Right } if keyboard_check_released(vk_left) { sprite_index=Assasin_Stance_Left } if keyboard_check(vk_shift) and keyboard_check_pressed(vk_right) { sprite_index=Asasin_Walk_Right x+=10 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 A co konretnie Ci nie działa? Nie przyśpiesza wcale? Bo w tym warunku co dałeś na początku dałeś keyboard_check_pressed, co daje "jednostepowe przyśpieszenie", spróbuj dać samo keyboard_check. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 14 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Otwieram nowy kłopot Jak zrobić że jak skacze to wyświetla się animacja skakania ale jak dotknę ziemi to powraca na sprite_asa_stance Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Pomyśl jakie okoliczności towarzyszą skokowi (czyli - leceniu w powietrzu), a sam to rozwiążesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 14 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Assasin Poprosił bym o kod A tu następny kłopot jak zrobić że jak skacze i nacisne nnp . strzalke w lewo to zmienia sprit co zrobić aby w locie nie zmieniało tego sprita??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 Robisz zmienną odpowiadającą za stan (skok, czy stoi). Warunkiem (skok==0) obejmujesz ruch podczas stania (lub samą zmianę sprite'ów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 14 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 można prosić o przykładzik :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2009 NIE. możesz zrobić to tak: jeśli chodzisz, sprawdzasz, czy postać spada za pomocą place_free czy czegoś. jeśli spada - dajesz sprite skoku, jeśli nie - chodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 A ja zrobiłem tak: GML if( place_free( x, y + 1 ) ) sprite_index = Assasin_Jump; else { sprite_index=Assasian_Stance_Right } tylko tweraz jak upadnie na ziemię to zmienia sprita ale na stałe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 A ja zrobiłem tak: GML if( place_free( x, y + 1 ) ) sprite_index = Assasin_Jump; else { sprite_index=Assasian_Stance_Right } tylko tweraz jak upadnie na ziemię to zmienia sprita ale na stałe Spróbuj tak; GML //create jump=0 //step if( place_free( x, y + 1 ) ) sprite_index = Assasin_Jump; jump=1 else if(jump==1) { sprite_index=Assasian_Stance_Right jump=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object Obj_Assasian: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 45: else if(jump==1) at position 2: Unexpected symbol in expression. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 aaaa, no bo klamr nie było :P ty nie dałeś, a ja nawet nie zauważyłem tego, że ich nie ma :P GML //create jump=0 //step if( place_free( x, y + 1 ) ) { sprite_index = Assasin_Jump; jump=1 } else if(jump==1) { sprite_index=Assasian_Stance_Right jump=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaq99 Opublikowano 15 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 A jak sprawdać czy postac jest obrócona w lewo czy w prawo bo chce zrobic strzelanie 2 kierunkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Ty chyba tym Gmem się tylko bawiłeś, bo nic sam nie pomyslisz -_- Najprościej według twojego kodu to sprawdzać, jaki ma sprite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly158 Opublikowano 22 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2009 link Tu masz przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się