Skocz do zawartości

Kolejkowanie i produkcja jednostek


Makary155

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zacząłem robić (a raczej próbuję) rtsa. Został mi ostatni problem, czyli produkcja jednostek i jej kolejkowanie. Już wyjaśniam. Klikam np. 2 razy na obrazek maga i 2 razy na wojownika. Wyprodukowanie maga zajęło by np. 3 sekundy i pochłonęło 200 złota a wojo 2 sekudy i 100złota. I chciałbym żeby produkcja ładnie się zakolejkowała. Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz sobie tabliczkę

kolejka

niech ma na przykład 100 komórek żeby nie przesadzać. Chyba więcej niż 100 jednostek naraz w kolejce nie będzie?

No i robisz sobie zmienną

akt=0;

która będzie wskazywała na komórkę kolejki którą aktualnie wykonujemy.

Oraz zmienną:

puste=1;

Która wskazuje na następną pustą komórkę.

 

Gdy jedna komórka się wykona to zwiększasz akt o 1 żeby robiła się następna komórka tablicy. A jeśli akt wyjdzie poza 100 to ustawiasz na 0.

Jeśli dodajesz coś do kolejki to do komórki kolejka[puste] no i zwiększasz puste o 1. A jeśli puste jest większe od 100 to ustawiasz je na 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, robiłem z rok temu rts-a i jest tam szkolenie jednostek. Tylko nie wiem jak wyizolować to trenowanie od całego silnika. Jak chcesz mogę ci podać wszystko, a ty sobie spróbujesz wyciągnąć szkolenie jednostek ( nie ma tylko paska postępu w szkoleniu i pochłaniania złota, ale to sobie zrobisz sam :D ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. A może tak. Powiedzmy, że budynek może maxymalnie mieć 5-jednostkową kolejkę (tylko przykładowo). Zrób 5 slotów. Po kliknięciu budowania, jednostka zajmuje pierwszy slot. Jeśli pierwszy jest zajęty, dostaje drugi slot. I tak dalej. Tylko pierwszy slot jest w trakcie budowania. Mag jest pierwszy w kolejce, więc po 3 sekundach zostaje on wyprodukowany kosztem 200 złota. Potem pierwszy slot (mag) jest wywalony a reszta slotów idzie o jeden w dół (3->2, 2->1 itp.). Mam nadzieję, że zrozumiałeś ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, nie wiem jakim cudem ale znalazłem :)

https://gmclan.org/up2321_12_Ugrupowania.html

 

To zielone to budynek. Masz dodatkowo sterowanie jednostkami, pojedynczo zaznaczasz lewym a kilka jednostek prawym jak już sobie wytrenujesz . Po wejściu w budynek klikasz w niebieską albo czerwoną kulkę, i czekasz aż się pojawi. Możesz szkolić jednostek naraz ile chcesz, ale można dać jakieś ograniczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misiek, twój kod wydał mi się zbyt skomplikowany, ale dzięki niemu wiem już jak inaczej zaznaczać jednostki, do creditsów dodam.

 

Przeszukałem yoyo i natrafiłem na ciekawy gex co dodaje kolejkowanie poleceń (command stack). I stworzyłem własny system produkcji, tyle że nie wiadomo dlaczego nie reagował na gmowe alarmy. Więc przeczytałem artykuł gnyska o alarmach i stworzyłem swój alarm i teraz działa tak jak powinien. Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

 

jakby ktoś chciał tego gexa

http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=336714 bardzo dobry do projektowania ai.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...