Michalosik Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam! Otóż mam taki sobie kod: GML if distance_to_object(obj_stoi) < 100 { instance_change(obj_sta,1); } I teraz pytanie: Czym to rozdzielić, aby obok obj_stoi dodać jeszcze dwa obiekty? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 funkcją instance_create(x,y,obj). W twoim przypadku tak to bedzie wyglądać: GML if distance_to_object(obj_stoi) < 100 { instance_create(x,y,obj_sta); instance_create(x,y,obj_sta); instance_destroy(); } O to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalosik Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Tak. O to chodzi. Dzięki ;) I przepraszam za jakieś trudności, trochę źle ująłem pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalosik Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 I jeszcze jedno pytanie: (już do innego obiektu) Czy aby obok obj_stoi (tym razem dosłownie) dodać obj_stoi2 wystarczy oddzielić to tylko przecinkiem? Bo jak robię tak: GML if distance_to_object(obj_stoi,obj_rig,obj_lew) < 100 { instance_change(object2,1); } To pojawia się: ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 2 of Step Event for object obj_sta: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: if distance_to_object(obj_stoi,obj_rig,obj_lew) < 100 at position 47: Wrong number of arguments to function or script. Co tu jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anubarak Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Lepiej tak: GML if distance_to_object(obj_stoi) < 100 and distance_to_object(obj_rig) < 100 and distance_to_object(obj_lew) < 100 { instance_change(object2,1); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalosik Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Dzięki. Jesteście super :thumbsup: Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snaks Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 LOL nie zawsze kody są potrzebne są łatwiejsze sposoby rozdzielania ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Oswiecisz mnie i podasz mi łatwiejszy sposób od kodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snaks Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 ok, w obiekcie który ma się rozdzielić robimy Add Event - Destroy. potem naciskamy zakladkę main1 . wybieramy Create an instance of an object. i np ten który ma się rozdzielić to object5 więc wybieramy tam object 5 . znów bierzemy caioao i object 5 potem np bierzemy kolizja z obiektem hero i bierzemy destroy the instance. Nie trzeba się męczyć z kodami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Przepraszam, nie wiedziałem, że przerastasz mnie swoją mądrością... która nikomu nie jest potrzebna :/ kod jest optymalniejszy od klocków, to po pierwsze, a po drugie po co robić kilka eventów jak w jednym zrobić można :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 : OOO Snaks, mówiąc krótko, klocki są... dla lamerów xD . Kod jest trudniejszy, ale w nim uzyskasz lepsze efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się