snaks Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Robie grę dla mojej siostry, i chcem żeby po zniknięciu object0 , object5 , object4 przeszło sie do następnego rooma Jak to zrobić ? powiedzcie dokładnie nie wklejajcie samego gml! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xedom Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Zrób nowy objekt i nazwij go np. "kontroler" i w Step daj mu ten kod: if not instance_exists(object0) //jesli nie ma object0 { if not instance_exists(object5) //i nie ma object5 { if not instance_exists(object4) //ani object4 { room_goto_next() //to przejdz do nastemnego rooma } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Lol, powiemy tak: Wpisz kod GML if !instance_exists(object0) and !instance_exists(object5) and !instance_exists(object4) then room_goto_next(); @Up:Głupi kod, przecież wszystko można w jednej linijce umieścić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaV Royal Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 if !instance_exist(object0) && !instance_exist(object5) && !instance_exist(object4) then { room_goto_next() } Coś chyba w tym guście powinno być, ale nie dam sobie głowy uciąć za to room_goto..., ponieważ nie mam GM'a na tym kompie. Wydaje mi się jednak, iż instance exist załatwi sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Masz taką funkcję instance_exists(obj) o ile się nie mylę. Za obj postawiasz nazwę obiektu. Funkcja ma sprawdzić czy istnieje choćby jedna instancja danego obiektu. Teraz wstawiasz do warunku i masz: GML if(!instance_exists(object0) && !instance_exists(object5) && !instance_exists(object4)) { room_goto(nazwarooma) } ! to negacja czyli warunek jest prawdziwy (spełniony) jeśli jest tak naprawdę nieprawdziwy, a && to inaczej 'and' i służy do łączenia warunku w całość, czyli jeżeli nie ma żadnego z powyższych to przenosi do rooma podstawionego za miejsce nazwarooma :) @EDIT: Sorry, ale po takim długim tekście sami widzicie, że musiałem to długo pisać ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 @Up2: Chyba instance_exists() EDIT: Up2 <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się