Skocz do zawartości

rozdwojenie.... :) pyt x2


snaks

Rekomendowane odpowiedzi

EEEE mam 2 pytania do Gm 5.0. ,

 

 

 

1. Jak zrobić żeby jak się strzeliło np w duży kamień wyszło by z niego 2 średnie a z tych dwóch średnich cztery małe jak się strzeli.

 

 

2. Jak zrobić żeby jak się naciśnie gdzieś kursorem to tam leci np nabój

 

 

 

A to wszystko do gm 5.0.

 

prosze odpowiadać na oby dwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajesz w obiekcie kamień event collision z obiekt nabój potem w evencie dajesz taki obrazek smietnik (instance deystroy(self)) i code instance_create(średni kamień) instance_create(średni kamień) i tak samo z małym kamieniem tak mi się wydaje lecz nie wiem czy będzie działało na gm5.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gm 5.0 jest z deczka PRZESTARZAŁY i NIKT GO NIE UŻYWA?

5.0 to ostatnia wersja GMa, która nie wymaga rejestracji dla pełnej funkcjonalności. a co, lepiej, żeby cracki ściągał? jak nie wiesz, czemu niektórzy używają GM5.0, to się nie wypowiadaj. naprawdę, różnice nie są takie kolosalne, ja kiedyś używałem 4.3 (później 5.3) i jedyne, co odczułem przy przejściu na 6.1, to zmiana nazw wartości dotyczących viewów.

a akurat rozwiązanie wyżej wymienionych problemów jest to samo we wszystkich wersjach od 4.0 włącznie.

 

1.

GML (kolizja z pociskiem)
with(other) instance_destroy();

repeat(2) instance_create(x,y,mniejszaskala);

instancje_destroy();

2.

GML (klawisz strzau)
th=instance_create(x,y,pocisk);

th.speed=ilestam;

th.direction=ilestam;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...