MeloPL Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 No, mam takie pytanko. Czy da się zrobić coś takiego, by postać składająca się z głowy i torsu (dwóch obiektów) mimo ustawionej grawitacji nie traciła głowy? Czy da się te obiekty jakoś ze sobą połączyć, lub zrobić coś, by po prostu była na swoim miejscu, czy może trzeba będzie w "Mask" zrobić sprite'a o wielkości głowy z ciałem, by głowa lądowała na miejscu torsu? =3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Nie rób na obiektach, tylko rysuj wszystko w jednym obiekcie draw_sprite( sprite_glowa, 0, x, y ); draw_sprite( sprite_tulow, 0, x, y + 10 ); draw_sprite( sprite_nogi, 0, x, y + 30 ); A maskę daj taką, żeby obejmowała wszystkie te sprite'y od razu połączone ze sobą, żeby nie było problemów z np. nogami pod ziemią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Nie rób na obiektach, tylko rysuj wszystko w jednym obiekcie Hm, a da się narysować na jednym obiekcie coś takiego, by głowa patrzyła w stronę kursora myszki, a tors robił swoje? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 GML //create i step dir=point_direction(mouse_x,mouse_y) //draw draw_sprite(sprite_torsu,image_index,x,y) draw_sprite_ext(sprite_guowy,image_index,x,y-50[np.],1,1,dir,image_blend,image_alpha) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 GML //create i step dir=point_direction(mouse_x,mouse_y) //draw draw_sprite(sprite_torsu,image_index,x,y) draw_sprite_ext(sprite_guowy,image_index,x,y-50[np.],1,1,dir,image_blend,image_alpha) A jak obkręci dookoła to głowa bedzie do góry nogami :huh: żeby było dobrze zrób tak: GML //create i step dir=point_direction(mouse_x,mouse_y) if(270>dir and dir>90) then strona=-1 else strona=1; //draw draw_sprite(sprite_torsu,image_index,x,y) draw_sprite_ext(sprite_guowy,image_index,x,y-50[np.],strona,1,dir,image_blend,image_alpha) PS: kod nie sprawdzany, ale powinien na 99% działać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Em, dzięki ;) Lecz przez ten skrypt jakoś nie chcą mi działać niektóre eventy, będące w torsie. Zresztą wszystko jedno, bo już znalazłem sposób, by głowa nie opadała (zastosuję maskę o wysokości torsu i głowy). ;) Dzięki za wszystko ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się