kubal09 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Cześć robię footballa i zrobiłem już parametry napastnika wroga i naszego. Teraz potrzebuje jak zrobić: Pomocnika: Aby chodził z piłką max do połowy boiska i ją zostawiał i wracał na pozycje Obrońce: Aby jak napastnik dojdzie do pewnego miejsca aby obrońca za nim szedł. Bramkarza: Aby w gry napastnik dojdzie do pola bramkowego bramkarz na niego szedł. To tyle. Proszę o pomoc pzdr. Kubal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Proste :sleep1: Pomocnik: Na środku boiska tworzysz obiekt który wygląda jak biała linia. Oczywiście ustawiasz ją na środku. I pomocnik ma w step klocka, move to toward point (jakoś tak) i tam wpisujesz w x: o_linia.x a w y: o_linia.y (o_linia to nazwa obiektu.) I jak pomocnik się zderzy z tą linią, to dajesz mu takiego samego klocka, tylko że idzie w stronę pozycji. Pozycja to też obiekt, ale jest soild. I gdy się z nim zderzy to stoi. Obrońca: Dajesz mu w step: GML if distance_to_object(pilka)<50 Jest to if, a więc tuż po tym dajesz spację i akcję. W tym przypadku będzie to akcja że obrońca gazuję do piłki. W nawiasnie gdzie jest napisane "pilka" wpisz nazwę obiektu. Ja to już zrobiłem jeżeli piłka faktycznie się tak nazywa :) a cyfra 50 to odległość. Bramkarz: To samo co z obrońcą jednak zamiast pilka dajesz o_napastnik (jeżeli się tak nazywa) To tyle pozdrawiam :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Proste :sleep1: Pomocnik: Na środku boiska tworzysz obiekt który wygląda jak biała linia. Oczywiście ustawiasz ją na środku. I pomocnik ma w step klocka, move to toward point (jakoś tak) i tam wpisujesz w x: o_linia.x a w y: o_linia.y (o_linia to nazwa obiektu.) I jak pomocnik się zderzy z tą linią, to dajesz mu takiego samego klocka, tylko że idzie w stronę pozycji. Pozycja to też obiekt, ale jest soild. I gdy się z nim zderzy to stoi. Obrońca: Dajesz mu w step: GML if distance_to_object(pilka)<50 Jest to if, a więc tuż po tym dajesz spację i akcję. W tym przypadku będzie to akcja że obrońca gazuję do piłki. W nawiasnie gdzie jest napisane "pilka" wpisz nazwę obiektu. Ja to już zrobiłem jeżeli piłka faktycznie się tak nazywa :) a cyfra 50 to odległość. Bramkarz: To samo co z obrońcą jednak zamiast pilka dajesz o_napastnik (jeżeli się tak nazywa) To tyle pozdrawiam :thumbsup: lolololol, ze tak powiem. Po hoo tworzyc obiekt. hah 1.Przy kreacji zapisuje sie poczatkowe x i y, i zapisujemy w zmiennych czy czyms. Byle zapamietal gdzie byla jego poczatkowa pozycja. Potem sprawdzamy czy pilka jest po jego stronie boiska, czyms w stylu if pilka x<room_width/2 {akcja}. co bedzie jeli jestesmy z lewej. Potem w akcja wpisujemy move_towards_point(pilka) i pozniej else, move_towards_point(poczatkowa pozycja) . 2. w obroncy rowniez musimy zapisac poczatkowa pozycje, iz gupie rozwiazanie kubala bedzie caly cas naszych obroncow ruszalo do pilki. Po prostu w else wkladamy aby ruszal do poprzedniej pozycji. 3. Tez pamietaj aby zapisac poczatkowa pozycje : ) Oraz dodaj aby twoj bramkarz nie wychodzil poza swoje pole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 1.Przy kreacji zapisuje sie poczatkowe x i y, i zapisujemy w zmiennych czy czyms. Byle zapamietal gdzie byla jego poczatkowa pozycja. ???? xstart,ystart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Danke, nawet nie pomyslalem ze ja sie czegos naucze : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubal09 Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 lolololol, ze tak powiem. Po hoo tworzyc obiekt. hah 1.Przy kreacji zapisuje sie poczatkowe x i y, i zapisujemy w zmiennych czy czyms. Byle zapamietal gdzie byla jego poczatkowa pozycja. Potem sprawdzamy czy pilka jest po jego stronie boiska, czyms w stylu if pilka x<room_width/2 {akcja}. co bedzie jeli jestesmy z lewej. Potem w akcja wpisujemy move_towards_point(pilka) i pozniej else, move_towards_point(poczatkowa pozycja) . 2. w obroncy rowniez musimy zapisac poczatkowa pozycje, iz gupie rozwiazanie kubala bedzie caly cas naszych obroncow ruszalo do pilki. Po prostu w else wkladamy aby ruszal do poprzedniej pozycji. 3. Tez pamietaj aby zapisac poczatkowa pozycje : ) Oraz dodaj aby twoj bramkarz nie wychodzil poza swoje pole. Ja coś dawałem? Nie ;P Chyba ci o Kargula chodziło. A tak na marginesie PoxiPol możesz podać cały kod zamiast milionów tekstów? Bo się pogubić można ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się