Skocz do zawartości

Piłka


kubal09

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć robię footballa i zrobiłem już parametry napastnika wroga i naszego. Teraz potrzebuje jak zrobić:

 

 

Pomocnika: Aby chodził z piłką max do połowy boiska i ją zostawiał i wracał na pozycje

Obrońce: Aby jak napastnik dojdzie do pewnego miejsca aby obrońca za nim szedł.

Bramkarza: Aby w gry napastnik dojdzie do pola bramkowego bramkarz na niego szedł.

 

To tyle. Proszę o pomoc

 

pzdr.

Kubal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste :sleep1:

 

Pomocnik:

Na środku boiska tworzysz obiekt który wygląda jak biała linia. Oczywiście ustawiasz ją na środku. I pomocnik ma w step klocka, move to toward point (jakoś tak) i tam wpisujesz w x: o_linia.x a w y: o_linia.y (o_linia to nazwa obiektu.) I jak pomocnik się zderzy z tą linią, to dajesz mu takiego samego klocka, tylko że idzie w stronę pozycji. Pozycja to też obiekt, ale jest soild. I gdy się z nim zderzy to stoi.

 

Obrońca:

Dajesz mu w step:

GML
if distance_to_object(pilka)<50

Jest to if, a więc tuż po tym dajesz spację i akcję. W tym przypadku będzie to akcja że obrońca gazuję do piłki. W nawiasnie gdzie jest napisane "pilka" wpisz nazwę obiektu. Ja to już zrobiłem jeżeli piłka faktycznie się tak nazywa :) a cyfra 50 to odległość.

 

Bramkarz:

To samo co z obrońcą jednak zamiast pilka dajesz o_napastnik (jeżeli się tak nazywa)

 

To tyle pozdrawiam :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proste :sleep1:

 

Pomocnik:

Na środku boiska tworzysz obiekt który wygląda jak biała linia. Oczywiście ustawiasz ją na środku. I pomocnik ma w step klocka, move to toward point (jakoś tak) i tam wpisujesz w x: o_linia.x a w y: o_linia.y (o_linia to nazwa obiektu.) I jak pomocnik się zderzy z tą linią, to dajesz mu takiego samego klocka, tylko że idzie w stronę pozycji. Pozycja to też obiekt, ale jest soild. I gdy się z nim zderzy to stoi.

 

Obrońca:

Dajesz mu w step:

GML
if distance_to_object(pilka)<50

Jest to if, a więc tuż po tym dajesz spację i akcję. W tym przypadku będzie to akcja że obrońca gazuję do piłki. W nawiasnie gdzie jest napisane "pilka" wpisz nazwę obiektu. Ja to już zrobiłem jeżeli piłka faktycznie się tak nazywa :) a cyfra 50 to odległość.

 

Bramkarz:

To samo co z obrońcą jednak zamiast pilka dajesz o_napastnik (jeżeli się tak nazywa)

 

To tyle pozdrawiam :thumbsup:

 

lolololol, ze tak powiem. Po hoo tworzyc obiekt. hah

1.Przy kreacji zapisuje sie poczatkowe x i y, i zapisujemy w zmiennych czy czyms. Byle zapamietal gdzie byla jego poczatkowa pozycja. Potem sprawdzamy czy pilka jest po jego stronie boiska, czyms w stylu if pilka x<room_width/2 {akcja}. co bedzie jeli jestesmy z lewej. Potem w akcja wpisujemy move_towards_point(pilka) i pozniej else, move_towards_point(poczatkowa pozycja) .

2. w obroncy rowniez musimy zapisac poczatkowa pozycje, iz gupie rozwiazanie kubala bedzie caly cas naszych obroncow ruszalo do pilki. Po prostu w else wkladamy aby ruszal do poprzedniej pozycji.

3. Tez pamietaj aby zapisac poczatkowa pozycje : ) Oraz dodaj aby twoj bramkarz nie wychodzil poza swoje pole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lolololol, ze tak powiem. Po hoo tworzyc obiekt. hah

1.Przy kreacji zapisuje sie poczatkowe x i y, i zapisujemy w zmiennych czy czyms. Byle zapamietal gdzie byla jego poczatkowa pozycja. Potem sprawdzamy czy pilka jest po jego stronie boiska, czyms w stylu if pilka x<room_width/2 {akcja}. co bedzie jeli jestesmy z lewej. Potem w akcja wpisujemy move_towards_point(pilka) i pozniej else, move_towards_point(poczatkowa pozycja) .

2. w obroncy rowniez musimy zapisac poczatkowa pozycje, iz gupie rozwiazanie kubala bedzie caly cas naszych obroncow ruszalo do pilki. Po prostu w else wkladamy aby ruszal do poprzedniej pozycji.

3. Tez pamietaj aby zapisac poczatkowa pozycje : ) Oraz dodaj aby twoj bramkarz nie wychodzil poza swoje pole.

 

Ja coś dawałem? Nie ;P Chyba ci o Kargula chodziło. A tak na marginesie PoxiPol możesz podać cały kod zamiast milionów tekstów? Bo się pogubić można ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...