Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Witam. 1.Jak zrobić, żeby po spadnięciu z wysokości od 100 do 199 pixeli traci 20hp a jak spadnie z wysokości 200 lub większej traci 40 hp ?? 2. Jak zatrzymać grawitacje mam skrypt na pauze i nie wiem jak ją zatrzymać, jak dam na 0 to albo powoli leci do góry albo powoli spada i ja chce żeby po naciśnięciu Esc i włączeniu pauzy gracz ani nie spadał ani nie leciał do góry tylko wisiał w powietrzu. Jak to zrobić? Z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 1. Jesli nic nie ma pod toba i vspeed jest na + (spadasz w dol, a nie wznosisz sie) to naliczaj do jakiejs zmiennej dystans spadania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 a jak naliczyć dystans spadania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Podpowiem że "vspeed" to szybkość po osi y w pikselach. ;p czyli tak gdzie masz kolizje z klockiem czy czymśtam , daj: if vspeed> 100 && vspeed<200 hp-=20 else if vspeed> 200 hp-=40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Ale że to jest już gotowy kod?? czy tylko podpowiedź?? EDIT: Nie działa o ile to jest kod nie wiem kompletnie jak się za to zabrać ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Jak ty chcesz sie czegos nauczyc skoro nie rozumiesz kodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Podpowiem że "vspeed" to szybkość po osi y w pikselach. ;p czyli tak gdzie masz kolizje z klockiem czy czymśtam , daj: if vspeed> 100 && vspeed<200 hp-=20 else if vspeed> 200 hp-=40 Czytales to? Skoro vspeed to predkosc w pionie to przy kolizji (po spadku) sprawdzasz ta predkosc Wiadomo ze im dluzej tym szybciej sie spada wiec to juz dalej jest logiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 wiesz co Ci powiem?? Nie wiem jak to zrobić... olać skoro nie potrafię a nikt mi tego nie chce powiedzieć to trudno moja postać będzie mogła skakać z wysokości 10000 pixeli ale nie zabije się to może być przyjemne :)i przyśpieszy to schodzenie z wysokości... wciąż czekam na odpowiedź do pytania drugiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 fałspid = 0 grawiti = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Dzięki nie będę zamykał może komuś się zachce wytłumaczyć mi co mam zrobić z pytaniem pierwszym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 @Cekol: vspeed>100 !?! By musiał z jakąś minute spadać! @Moś: Daj to co cekol tylko pozamienia z 100, 200 na jakieś mniejsze liczby np na 5 czy 10 E: Ja proponuje: if vspeed>5 { health -= vspeed*3 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 ale że tak powiem gdzie co i jak mam wpisać bo próbowałem coś w stepie coś w kolizji z obiektem ale nic mi nie wychodziło po prostu nie rozumie kodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 w kolizji z bloczkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 w kolizji z bloczkiem ten kod GML if vspeed>5 { health -= vspeed*3 } ?? tylko że ja mam w osobnym evencie kolizje i mam tam taki kod: GML if (other.solid==false) exit; { move_contact_solid(270,4); vspeed=0 } to ja tak podejrzewam że trzeba zastąpić vspeed tylko jak zastąpię twoim kodem to nie ujmuje hp jak napisze normalnie pod tym też nie ujmuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 if vspeed>0 { health -= vspeed*30000000 } daj nad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 A ten twój kod pod? a w ogóle jak to jest mnożyć 0 i w ogóle co mam zrobić z tym: GML if vspeed> 100 && vspeed<200 hp-=20 else if vspeed> 200 hp-=40 ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Ja piernicze jak mnożyć przez 0? Kiedy postać spada vspeed jest wtedy na plusie i rośnie, to bł warunek sprawdzający czy już spada. Dałem zero żeby ci w końcu zadziałało. E: Jak dałeś pod to nie zadziałało bo wcześniej ustawiało vspeed na 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 czyli że w ten sposób?? GML move_contact_solid(270,4) if vspeed>0 { health -= vspeed*30000000 } if vspeed>5 { health -= vspeed*3 } ?? ty chcesz ze mnie debila zrobić?? czy ty na serio mówisz że to ma działać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 (edytowane) ide sie myć Edytowane 16 Sierpnia 2009 przez Mimek Post nic nie wnosi do tematu. Warn. Mimek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 @Matyxon: i po co piszesz te zbędne posty? :blink: @Mosiek: Co do 1 pyt. W kolizji z podłożem daj: GML if (vspeed >= 100 && vspeed <= 199) { health -= 20; } if (vspeed >= 200) { health -= 40; } A co do tego 2 pyt. to się namyślę (xD) i jak coś to dam odpowiedź w edicie. Pozdrawiam Bedi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 napisałem tak GML if (vspeed >= 100 && vspeed <= 199) { hp -= 20; } if (vspeed >= 200) { hp -= 40; } move_contact_solid(270,0) vspeed=0 ponieważ hp jest zmienna życia u mnie ale i tak nie ujmuje mi hp ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Spróbuj z tym Create: v = 0 Step: if vspeed>0 && vspeed<1 { v = y } Collis z bloczkiem: if v<y-500 { health -= 10 } a próbowałeś mój wcześniejszy kod z tą zmienną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Ustawiasz vspeed 0 więc jak ma wykonać tą akcję, skoro żaden z warunków się nie spełnia? Może się mylę, ale wydaje mi się, że to jest powodem tego denerwującego błędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 próbowałem usuwać vspeed ale wtedy moja postać spada z platformy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 25 post O.o Spróbuj mój wyżej, on musi zadziałąć nawet z tym twoim vspeed = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 tak się składa że próbowałem i nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Create: v = 0 Step: if vspeed>0 && vspeed<1 { v = y } Collis z bloczkiem: if v<y-500 { health -= 10 } v jest 0. Jeśli "chodzenie pionowe" (xD) jest większe niż 0, ale mniejsze niż 1 to v jest równe Twojej pionowej pozycji. Jeśli Twoja pionowa pozycja jest mniejsza niż Twoja pionowa pozycja - 500, odejmuj 10 hp. Co za tym idzie? oO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 tak się składa że próbowałem i nie działa... Ni Działa!!! Jesteście nie dobrzy dla mnie ;(! Co za tym idzie? np. że odejmie się 10 życia? O.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mosiek Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 znowu ze mnie chciał debila zrobić ... a co do tematu to wie ktoś jak to zrobić?? Próbowałem to zrobić jak w przykładzie ale nie działa co prawda ujmuje hp na przykładzie ale u mnie nie... dobra pogrzebałem i działa dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi