ComeX Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Otóż to kolejne pare pytań: -Jak zrobić że gdy kliknę na object to mój bohater zmieni swoje sprite'y (prawo i lewo) i jak kliknę drugi raz to się to cofnie -stoi sobie ludzik tyłem klikasz a on się obraca i nad nim jest okienko z napisem klikasz i znów się odwraca. = jak? -gdy najdziesz na drzwi to cię przenosi do room'u - JaK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fervi (Skovv) Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Po 1. WHAT?! Po 2. WTF?! Po 3. WHAT?! https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=49 Poszukaj klocka Change Sprite I Zacznij używać Action Decodera No i znajomość Eventów Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 W Obj na który klikasz event mouse pressed i tam kod o_Hero.sprite_index = s_InneChodzenieWlewoIprawo I Zacznij używać Action Decodera No i znajomość Eventów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 1.Chodzi o to że klikamy na object a on zmienia nam wygląd (w lewo i w prawo) a jak znów klikamy to z powrotem jesteśmy tym samym (lewo i prawo) 2.Mamy object klikamy a on zmienia sprite'a i nad nim jest okienko z wiadomością (też jakiś sprite) i jak na nie klikamy to object znów wygląda tak samo i bez okna. 3.Gdy dojdziemy do objektu drzwi to nas w kolizji przezuci do innego room'u Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 1. GML image_xscale = !image_xscale 3. W kolizji GML room_goto(nazwarooma) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 hmm co do pierwszego to co oznacza xscale ? bo iamge to zapewne mam w pierwszym wkleić aktualny a w drugim zmienny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Wklej tak jak jest image_xscale to 'scale' (?) obrazka w poziomie, jak dasz image_xscale = 2 wtedy bedzie 2x szerszy. Normalnie jest na 1, wiec jak dasz ten kod i klikniesz, zrobi sie z niego -1 - czyli odwrocony obrazek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 ale jak nie chcę nic poszerzać! chcę tylko zmienić obrazki mojego bohatera, obrazki bo są dwa w lewo i prawo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Normalnie jest na 1, wiec jak dasz ten kod i klikniesz, zrobi sie z niego -1 - czyli odwrocony obrazek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 @Up: szybszy ;] E: o 3 posty sie spóźniłem O.o image_xscale to szerokość sprita po osi x. 0 nie widać sprita, 1 jest normalny a jak będzie na minusie to sie obróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 a gdzie wpisać nazwę sprite'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 xscale dotyczy sprajtu obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 ale klikając na inny obiekt zmieniam wygląd jeszcze innego obiektu! czy mam wpisać nazwę obiektu czy jego sprite'y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 obiektu btw. o_Obj.image_xscale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Czlowieku, po prostu SKOPIUJ TEN KOD do eventu mouse pressed w obiekcie - NICZYM NAJZWYKLEJSZY NOOB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 @Up: Też prawda :o skopiuj i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 no skopiowałem i w left pressed obiektu mam tak: GML Chomik.lewo_xscale Chomik.prawo_xscale i error, sorki daj ktoś kod bo nic nie rozumiem @UP oczywiście że kopiuję a co niby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 GML image_xscale = !image_xscale po skopiowaniu nie wyglada jak: GML Chomik.lewo_xscale Chomik.prawo_xscale SKOPIUJ TEN KOD WYZEJ - PO PROSTU! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 skopiowałem i nie ma żadnego errora ani nic a jak klikam na mój obiekt zmieniający wygląd to on znika :) bad! Edit: to może ktoś pomoże bo jeszcze mam 2 problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matyxon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 @Saus: Mi się wydaje że true ma wartość 1 a false 0 a nie -1 ;/ więc !image_xscale to tak jak by się równało 0 @ComeX: Zamiast tego co dał sause daj var o; o = false if !o { image_scale = -1 o = true } else { image_xscale = 1 o = false } eee.. a to chodzi o 2 punkt tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeX Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 nie chodzi o punkt 1 :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 1. GML image_xscale = !image_xscale Nie no roztrzaskałeś mnie. Wiesz, że to da 0 lub 1?GML image_xscale = -image_xscale; EDIT Ślepym, posta Matyxona nie zauważyłem. :3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się