Skocz do zawartości

2 Błędy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Robię strzelankę Top-Down. I otóź mam 2 problemy.

 

Stworzyłem możliwość podejrzenia HP wroga po najechaniu na niego myszką. Niestety, jeśli myszka zostanie tam gdzie była, a wrog sie przemesci, widac hp nadal.

Screen:

blad1.jpg

2 Problem jest taki ze pod paskiem zycia wroga, jest stan zycia wroga w liczbach. Gdy do niego strzelam stan nie zmienia się tak jak powinien, może nawet miesza. Mozliwe jest ze zmienne hp (stan zdrowia wroga) mieszają się bo dzieje się tak gdy wrogów jest więcej niż 1. Gdy jest jeden Działa normalnie.

Screen:

blad2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. U wroga sprawdzaj czy jest na nim mysza za pomocą

GML
if ( collision_point(mouse_x,mouse_y,id,1,0) )

RYSUJ HP

 

2. Jeśli używasz wbudowanej zmiennej health to lepiej stwórz sobie swoją własną, bo z tego co mi się wydaje ta wbudowana jest globalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...