Makary155 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 W jaki sposób można wygenerować mapę w gm na podstawie tilesów z terenem, podobną jak w HoMM 3? Chodzi mi o samą ziemię nie o obiekty na niej. Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapkap Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 nie wiem co to za gra ale co do mapy moze bys zrobil cala mape w obiekcie ktory zmienia sie w obiekt losowo... jesli miales ten pomysl to sry :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Nie wiesz co to HoMM ? SKANDAL! :P a co do twojego pomyslu kapkap to nie rozumiem zbytnio o co Ci chodzi, obiekt zmienia sie losowo? Co do tematu: Zrobienie aby generowala sie jakas sensowna mapa będzie niezwykle trudno, a jesli chodzi o losowa mapke to zrob sobie tablice dwuwymiarowa i losuj do niej konkretnego tileseta potem zrob sobie obiekt ktory bedzie drawowal mapke( najlepeij zeby drawowal tylko tę czesc mapy ktora jest obecnie wyswietlana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enkidu616 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 może ten skrypt rozwiąże problem umieszczasz go w create obiektu startowego GML _x=room_width/32+1;//32 to wielkość splitu _y=room_height/32+1;// najlepszy jest split o tej samej wysokości co szerokości i=0;j=0;k=0; for(j=1;j<=_y;j+=1)for(i=1;i<=_x;i+=1){ c[j,i]=floor(random(2));//losowanie warunków początkowych ch[j,i]=1; }; for(j=0;j<=_y;j+=1) c[j,_x+1]=0; for(i=0;i<=_x;i+=1) c[_y+1,i]=0; c[_y+1,_x+1]=0 for(k=0;k<16;k+=1){//dla mniejszej liczby iteracji krawędzie nie będą gładkie for(j=2;j<_y;j+=1)for(i=2;i<_x;i+=1) ch[j,i]=(c[j-1,i-1]+c[j-1,i]+c[j-1,i+1]+c[j,i-1]+c[j,i]+c[j,i+1]+c[j+1,i-1]+c[j+1,i]+c[j+1,i+1])div 5 for(j=1;j<=_y;j+=1)for(i=1;i<=_x;i+=1) c[j,i]=ch[j,i]; }; for(j=1;j<=_y;j+=1)for(i=1;i<=_x;i+=1){ sum=c[j-1,i-1]+c[j-1,i]+c[j-1,i+1]+c[j,i-1]+c[j,i]+c[j,i+1]+c[j+1,i-1]+c[j+1,i]+c[j+1,i+1] if(c[j,i]=1){ n=instance_create(32*(i-1),32*(j-1),przeszkoda); n.image_index=sum div 7; } }; Uwagi skrypt wygeneruje plansze z tunelami, wyspami i pęcherzykami, plansza jest dla widoku z góry w tej wersji skrypt działa dla przeszkody z splitem wyśrodkowanym bohater powinien nie być szerszy od wielkości splitu przeszkody przeszkoda dla image_index=0 powinna być niezniszczalna, a dla image_index=1 zniszczalna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się