bobo Opublikowano 17 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 Chce zrobić coś takiego ,że po przekorczeniu pewnej ilosci pubktow pojawiał sie objekt robie tak i nie działa: if zmienna= <30 { instance_create(x,y,objekt) } trzeba jeszcze cos dodac czy co? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 17 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 a dlaczego jest zmienna = <30 ty wiesz co to znaczy? sprawzasz czy zmienna wynosi dokladnie mniej niz 30, co w gmie nie ma sensu tak zapisane. Jezeli chcesz zeby sie pojawil kiedy bedzie wiecej niz 30 punktow to zapisz if zmienna > 30 a jezeli mniejsza to uzyj znaku "<" do sprawdzenia czy wartoscc jest mniejsza/wieksza lub rowna slozy ">=" i "<=" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Korodzik Opublikowano 17 Marca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 Chyba raczej if zmienna>=30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobo Opublikowano 17 Marca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 Heh głupi błąd popełniłem. Ale i tak robi sie bug minowcie objekt zamiast stworzyc sie raz i przestac "tworzyć" to on robi sie i niechce przestac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 17 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 no bo musisz ustawić że if zmienna jest WIĘKSZA od trzydzieści a nie MNIEJSZA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 17 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 Jeśli masz to w stepie lub w kolizji objektu, to nic dziwnego, że tak wychodzi. Możesz zrobić to np. tak: if zmienna>=30 { instance_create(x,y,objekt); zmienna = 0; } lub if zmienna>=30 xor zmienna = 31 { instance_create(x,y,objekt); zmienna = 31; } Wszystko zależy od tego, co z tą wartością zmienną chcesz dalej robić, albo co ma wskazywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 @Valdemor ustawienie zmiennej na 0 nie wchodzi w gre bo mówił ,że to punkty są. A dodanie te też takie nie estetyczne ;) if zmienna>=30 zmienna_dwa=1; if zmienna_dwa==1 { instance_create(x,y,objekt); zmienna_dwa=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 No dobra Tomalas, to jedziemy z tymi scryptami. Po tym słowie "pubktow", że są to punkty, to jakoś nie doczytałem, no chyba że mam znowu do czynienia z Hobikiem :D . Następnie, Twoje tajne kody fakt będą działać, tylko że wykorzystujesz już dwie wartości: zmienna i zmienna_dwa. A co będzie dopiero póżniej? Łatwo można będzie się pogubić. A więc, na początek proponuje coś takiego: if zmienna>=30 and !instance_exists(objekt) then instance_create(x,y,objekt); A tak ogólnie, to ciężko komuś doradzić jak ma to wykonać, jeśli nie widzisz całego projektu lub zamało masz danych. PS: Bobo współczuje Ci. Tak to już jest, jak coś chcesz się dowiedzieć, a dopadną się lepsi game makerowcy od Ciebie. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spinacz933 Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 :sp_ike: hmmm calkiem ciekawy temat w sumie to mi tez ktos moze pomoc z podobna rzecza a mianowicie zalozmy ze robie rpg chce zeby po zdobyciu 1000 doswiadczenia pojawil sie jakis tam obiekt (zalozmy ze to jest okienko w ktorym rozdam jakies punkty umiejetnosci) i po kliniecia na "ok" obiekt znika lecz gdy zdobede np 2000 punktow ono znow sie pojawi i tak samo jesli osiagnie 5000 punktow jak zrobic cos takiego? z gory thx :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Valdemor Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 A po co chcesz to zrobić na dodatkowym objekcie. Zrób to na drawie i kilku zmiennych, a efekt będzie ciekawszy. Początek scryptu mogę Ci podać: Create: edycja = 0; punkty = 0; Draw: if punkty >= edycja xor punkty = 0 { draw_sprite(nazwa_sprita,0,x,y); draw_text(x,y,'Jakiś tam tekst'); draw_text(x,y+20,'Jakiś tam tekst'); //itd. } Step: if punkty >= edycja xor punkty = 0 { //może być pauza gry lub coś tam } Przy potwierdzeniu OK: if punkty >= edycja xor punkty = 0 { if punkty < 2000 then edycja += 1000; if punkty >= 2000 and punkty < 5000 then edycja += 3000; } Załóżmy, że powyżej 5000 punktów nie będzie już dodatkowych bonusów, czy czegoś tam. I co Ty na to Tomalas? PS: Skrypt napisany dla początkujących, można go jeszcze uprościć. Edit: Zmienna edycja jest to nazwa zmiennej, która edytuje Twoje bonusy itd. Możesz ją nazwać dowolnie. Wybór należy do Ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spinacz933 Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 dzieki Valdemor zaraz to w ciele w zycie tylko mam jedno pytanie czym jest dla ciebie zmienna "edycja"? <b>EDIT</b> juz chyba wszystko rozumiem jeszcze raz dzienki Valdemor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2006 Następnie, Twoje tajne kody fakt będą działać, tylko że wykorzystujesz już dwie wartości: zmienna i zmienna_dwa. A co będzie dopiero póżniej? Można wykorzystać chwilowe zmienne var ? Co do tego doświadczenia.Ja wykorzystałem coś podobnego w grze Bunkier ,że po zdobyciu określonego doświadczenia pojawiało się okno z bonusem do wyboru. Może moja wersja była trochę bardziej prosta do wykonania, bo raczej wykorzystywałem wtedy jakieś prostsze funkcje. No ale zasada jest ta sama. Chociaż jest jedna zasadnicza różnica wybór bonusu był jako nowy room. A poprzedni się zapisywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się