Morro Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Witam, tym razem mam problem z tym jak obmyślić sprytnie to, żeby dmg się pokazywał tylko taki jaki potwór dostanie. Do teraz miałem dobrze z tym, że obiekt pokazujący brał damage od bohatera, tylko chce dać niektórym mobom jakąś odporność na niektóre ataki np fizyczne. Więc gdybym pozostawił to jak jest to pokazywałoby np 50 dmg a w rzeczywistości mob oberwałby tylko 25. Liczę na waszą pomoc :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Niech nie pokazuje siły ataku bohatera tylko wartość utraconego życia. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Zapisuj HP moba przed hitem i obliczaj różnicę HP zapisanego i aktualnego :) I to wyświetlaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 No tak, tyle to wiem, ale jak mam to zrobić jak to co pokazuje dmg jest obiektem (czyli kilka mobów by oberwało naraz i dmge by się poknociły) ? Jeśli mam to jakoś zastąpić czym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Zrob sobie funkcje np. pokazDmg(wyliczony_dmg_w_zmiennej) i wrzuc: GML o = instance_create(x,y,obiektpokazujacydmg) o.val = argument0 I niech wyswietla swoja zmienna val. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Dla tych co będą tu zaglądać: Dzięki Sausowi zrobiłem tak: skrypt pokazDmg a w nim GML o = instance_create(x,y,obiektpokazujacydmg) o.val = argument0 by to zainicjować przy oberwaniu moba(kolizja): GML totalhp=hp hp-=global.phdmg - round(global.phdmg*20/100) // 20% odporność na fizyczne obrażenia minushp=totalhp-hp pokazDmg(minushp) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi