kapcior7 Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 siemano ;D z nuów robilem sobie gre i niedziala mi strzelanie tzn.nie tworzy sie obiekt dlaczego ;D w create w obj_hero mam: GML image_speed=0.1; idz=1; w step: GML if keyboard_check(vk_left) { image_xscale=-1 x-=idz image_speed = 0.1 } if keyboard_check(vk_right) { image_xscale=1 x+=idz image_speed=0.1 } if keyboard_check_released(vk_left) image_speed=0; if keyboard_check_released(vk_right) image_speed=0; if keyboard_check_released(vk_control) { idz=1 sprite_index=sprite0 image_index+=1 } if keyboard_check(vk_control) { sprite_index=sprite1 idz=0 image_speed=0.1 } if image_index=2 and keyboard_check(vk_control) instance_create(x,y,obj_shot) noi dlaczego mi sie obiektus nie tworzy ;P w obj_shot mam create: GML speed=20 direction = obj_hero.direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 A ile masz obrazków w spricie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Ponieważ w prawie żadnym momencie image_index nie wyniesie dwa. Wyniesie ono tą wartość tylko wtedy, gdy za pierwszym razem bez puszczania przytrzymasz control na 20 klatek. Lub, gdy naciśniesz i puścisz control, a w 10 klatce od jego pierwszego ciśnięcia również będzie wciśnięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Będe brał Cie Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 Instance create ma być w create a nie w step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 bullshit, nie słuchaj pana wyżej, jest na forum tylko dla jaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 24 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2009 mam w spricie obrazków od 0 do 3 czyli image0,image1,image2,image3 @EDIT: Czyli jak to zrobić;p ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 25 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 ref chcialbym zeby jak klatka 02 jest wtyswietlana to zeby obiekt wystrzelil obiekt :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 GML if image_index=2 instance_create(x,y,obj_shot) if keyboard_check(vk_left) { image_xscale=-1 x-=idz image_speed = 0.1 } if keyboard_check(vk_right) { image_xscale=1 x+=idz image_speed=0.1 } if keyboard_check_released(vk_left) image_speed=0; if keyboard_check_released(vk_right) image_speed=0; if keyboard_check_released(vk_control) { idz=1 sprite_index=sprite0 image_index+=1 } if keyboard_check_pressed(vk_control) { sprite_index=sprite1 idz=0 image_index=1 } Spróbuj tak. Jak dobrze zakapowałem to przyciska się control i jakośtam ładuje pocisk czy coś a po puszczeniu wypuszcza go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 a nie da rady zrobic tak ze jak nacisne ctrl animacja jest odtwarzana i jak jest odpowiednia klatka to wystrzela shota a jak nie to nie wystrzela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 27 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 To wychodzi na jedno, bo wystrzeli tylko wtedy gdy będzie klatka 2 Zaraz ci zrobię przykład EDIT https://gmclan.org/up2426_12_frame.html mrówki nie pozwalam wykorzystać gdziekolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2009 wielkie dzieki o to mi chodilo ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się