Lunatyk Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 robie gre platformowa-rpg ale nie wiem jak zrobic potworka ktory potrafi chodzic po platformach i gdy dotkie bohater to -iles tam hp bohatera (atak potworka zalezy ile mam waepon def lub potworek wali czarami to magic def(czyli atak mniej wiecej tak by wygladal "atak = enemy.att - actor.waepondef")) a SI potworka bylobymniej wiecej takie ze chodzi po platformie jak tam se chce a gdy zaatakuje go bohater to zaczyna isc tylko w nasza strone i atakowc z bliska a przede wszystkim podpowiedzialby mi ktos jak zrobic nastepujace zmienne i zeby graly ze soba? Potworek hp - jego zycie mp - jego mana atak - czyli atak moba obrona magiczna - czyli obrona magiczna obrona fizyczna - czyli obrona fizyczna celnosc - czyli jego celnosc wplywa czy mob trafi bohatera jesli bohater ma wiekszy unik to mob spudluje szybkosc - czyli szybkosc poruszania moba Bohater hp - jego zycie mp - jego mana klasa - odpowiada za dana klase czyli WARRIOR lub MAGICAN atak - czyli atak bohatera - obrona moba atak magiczny - im wiekszy tym wieksze obrazenia ze skilli obrona magiczna - czyli jego obrona m obrona fizyczna - czyli jego obrona f celnosc - wplywa na jego celnosc jesli celnosc jest mniejsza niz moba to bohater bardziej nie trafi unik - im wiekszy unik tym bardziej mob moglby missac (pudlowac) bohatera szybkosc - im wiekszy tym wieksza predkosc skok - im wiekszy tym wiekszy skok Atrybuty bohatera str - sila zwieksza waepon def dex - zresznosc zwieksza celnosc int - inteligencja zwieksza magic def luk - szescie zwieksza unik co do atrybutow to tak jesli: WARRIOR (wojownik) to gdy dodam do str to zwieksza obrazenia MAGICAN (czarodziej) to gdy dodam do int to zwieksza obrazenia ktos pomoglby mi to zrobic??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 silnik grawitacji masz w FAQ, w utworzeniu zmiennych nie widzę problemu, do kolizji jest jeden z eventów, zapoznaj się z przypiętym działem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 najbardziej podoba mi sie to: "unik - im wiekszy unik tym bardziej mob moglby missac (pudlowac) bohatera" a szczególnie trzecie słowo od końca. upchałeś tu dwa słowa w jedno. w sumie to każdy może Ci pomóc po trochu, tyle że Ty musisz zapodac jakis kod, który jest fake a my Ci pomożemy dojść do tego, żeby był good. co Ty na taką współpracę hę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 to chociaż zapodajcie jak zrobić zmienne w GM bo jestem przyzwyczajomy do RMXP? tylko w skrypcie bo wiem że jest tam w GM tak opcja veriables ale jej nie kumam bo zalozmy moge ustawic jej parametry ale bez id i to bez sensu jak komp ma zrozumiec o jaka zmienna mi chodzi? @edit albo wyjasnijcie mi prosze cos bardziej o zmiennych bo ty widze jakis globalne i chyba lokalizacyjne? to ja nie wiem z ktorych korzystac; w ruby (jezyku ktorym opanowalem w 70%) bylo po prosty $ <---- ten znaczek odpowiadal za to czy to jest zmienna; nie bylo globalnych ani tym lokalizacyjnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=8 #Edit globalnych mozesz uzywac ze wszystkich obiektow, sa takie 'ogolnodostepne'. A lokalne, sa tylko w obiekcie w ktorym je dales - np zycie twoich mobkow, kazdy ma swoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 I tak nic Ci z tego nie wyjdzie skoro nie znasz się nawet na zmiennych. Zacznij od czegoś prostszego... Gdyby robienie MMO było takie proste już mielibyśmy ich tu masę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się