Skocz do zawartości

potwory, atak i atrybuty


Rekomendowane odpowiedzi

robie gre platformowa-rpg ale nie wiem jak zrobic potworka ktory potrafi chodzic po platformach i gdy dotkie bohater to -iles tam hp bohatera (atak potworka zalezy ile mam waepon def lub potworek wali czarami to magic def(czyli atak mniej wiecej tak by wygladal "atak = enemy.att - actor.waepondef"))

a SI potworka bylobymniej wiecej takie ze chodzi po platformie jak tam se chce a gdy zaatakuje go bohater to zaczyna isc tylko w nasza strone i atakowc z bliska a przede wszystkim podpowiedzialby mi ktos jak zrobic nastepujace zmienne i zeby graly ze soba?

 

Potworek

hp - jego zycie

mp - jego mana

atak - czyli atak moba

obrona magiczna - czyli obrona magiczna

obrona fizyczna - czyli obrona fizyczna

celnosc - czyli jego celnosc wplywa czy mob trafi bohatera jesli bohater ma wiekszy unik to mob spudluje

szybkosc - czyli szybkosc poruszania moba

 

 

Bohater

hp - jego zycie

mp - jego mana

klasa - odpowiada za dana klase czyli WARRIOR lub MAGICAN

atak - czyli atak bohatera - obrona moba

atak magiczny - im wiekszy tym wieksze obrazenia ze skilli

obrona magiczna - czyli jego obrona m

obrona fizyczna - czyli jego obrona f

celnosc - wplywa na jego celnosc jesli celnosc jest mniejsza niz moba to bohater bardziej nie trafi

unik - im wiekszy unik tym bardziej mob moglby missac (pudlowac) bohatera

szybkosc - im wiekszy tym wieksza predkosc

skok - im wiekszy tym wiekszy skok

 

Atrybuty bohatera

str - sila zwieksza waepon def

dex - zresznosc zwieksza celnosc

int - inteligencja zwieksza magic def

luk - szescie zwieksza unik

 

 

co do atrybutow to tak jesli:

WARRIOR (wojownik)

to gdy dodam do str to zwieksza obrazenia

MAGICAN (czarodziej)

to gdy dodam do int to zwieksza obrazenia

 

ktos pomoglby mi to zrobic???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbardziej podoba mi sie to: "unik - im wiekszy unik tym bardziej mob moglby missac (pudlowac) bohatera" a szczególnie trzecie słowo od końca. upchałeś tu dwa słowa w jedno. w sumie to każdy może Ci pomóc po trochu, tyle że Ty musisz zapodac jakis kod, który jest fake a my Ci pomożemy dojść do tego, żeby był good. co Ty na taką współpracę hę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chociaż zapodajcie jak zrobić zmienne w GM bo jestem przyzwyczajomy do RMXP? tylko w skrypcie bo wiem że jest tam w GM tak opcja veriables ale jej nie kumam bo zalozmy moge ustawic jej parametry ale bez id i to bez sensu jak komp ma zrozumiec o jaka zmienna mi chodzi?

 

@edit

albo wyjasnijcie mi prosze cos bardziej o zmiennych bo ty widze jakis globalne i chyba lokalizacyjne? to ja nie wiem z ktorych korzystac; w ruby (jezyku ktorym opanowalem w 70%) bylo po prosty $ <---- ten znaczek odpowiadal za to czy to jest zmienna; nie bylo globalnych ani tym lokalizacyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...