Skocz do zawartości

STASZEK


trolu122

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

fajna graficzna gralem tez w tą próbke co zapodałeś przyjemne to jak zrobisz z tego gre. Tylko może zmienisz troche postacie na lekko mniej stickmanowe? bo o ile do czarnobialego dla fajnie podchodzily to przy tylu kolorkach przydaloby sie cos niecobardziej kreskówkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko może zmienisz troche postacie na lekko mniej stickmanowe? bo o ile do czarnobialego dla fajnie podchodzily to przy tylu kolorkach przydaloby sie cos niecobardziej kreskówkowego.

 

postacie sie nie zmienią, właśnie gdyby nie one to w ogóle bym nie robił tej gry. Co zaczynałem jakąś gre, stawałem na etapie tworzenia grafiki, niektóre moje projekty zdają mi sie być naprawde fajne i dlatego nie chce wypuszczać ich z grafą z dupy. Tyle czasu już robie te gry i chciałbym w końcu coś wydać :P wiec postanowiłem że najpierw zrobie coś prostego graficznie, byleby coś wydać, postać Staszka doskonale sie do tego nadaje.

A dla mnie Staszek to coś wiecej niż gra :D jeszcze trzymam w biurku stare komiksy, pamiętam historyjki pisane z kumplami, być może za pare lat odpale tą gre i z łezką w oku przypomne sobie komiksy bazgrane na lekcjach biologi.

 

i jeszcze takie pytanie od was jak ustawić klawiszologie?

potrzebuje klawiszy do następujących czynności:

idź w lewo, prawo

skacz, kucaj

akcja (otwieranie drzwi, gadanie z ludzikami)

podnieś broń 1, podnieś broń 2

--------

zeskakiwanie z platformy - zrobić cos takiego w ogóle? chodziłoby o to że po naciśnieciu czegoś tam Staszek spadałby z platformy, np stojąc na konarach drzew, byloby to przydatne w omijaniu kul, bo na niektórych poziomach nie bedzie za czym sie schować

 

prosze o rozpiske na 2 sterowanie -> WASD i strzałki

 

i jeszcze jest jedna sprawa, gdy skończy nam sie amunicja jesteśmy własciwie bezbronni jakbyście to rozwiązali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 2 okienka na broń, na poczatku gry w obu jest beretta, potem mozesz sobie dowolnie podnosić inne bronie, w sumie bedzie piła łańcuchowa, ale to gdzieś w środku gry, a przecie nie bedziesz jednego okienka sobie piłą zajmował do końca gry? tak myśle nad jakimś słabym kopniakiem? albo machniecie ręką? PPM by za to odpowiadał, tylko jakie silne powinno być takie machniecie? żeby to była taka broń ostateczna a nie normalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym i tak był za siekierą, wciskasz ppm i nie wiadomo skąd wyciąga topora i odcina dziadowi łeb. mówisz broń ostateczna ale ja zawsze uwielbiam w różnych grach oszczędzać zwykłą amunicje zabijając kogo sie da bronią białą :D (nożem rozwaliłem połowe zombiaków w residencie, 1/3 buraków w dead space, chodzi o to żeby problemem było dobiec do przeciwnika nie zabić go jak dobiegniesz, wg mnie najsensowniej sie tak gra) bo taki kopniak, no pod warunkiem ze sie da tym kogos zabic a nie podbiegasz i sprzedajesz kopy a on pakuje w Ciebie kule za kulą i trzeba sie modlić żeby zdążył paść..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propa - A w CoDzie tez sie podbiega i tylko recznie wali : P

lewo a

prawo d

skacz w

kucaj s

akcja e

broń 1 1

broń 2 2

za to w najnowszym codzie jest nóż którym zabijasz jednym machnięciem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

rysunek.png

level 1 narysowny, wzorowany na jednej z ulic w moim miasteczku :D, u góry fragment parku niżej domki.

teraz musze to jakoś sensownie pomalować a to już zajmie troche wiecej roboty :/

ale nie mam zupełnie pomysłu na ściany domów, jak je tylko wypełnie kolorem nie bedzie pasowało do drzewek, a przecież na domach mieszkalnych raczej nie odpada tynk i nie prześwitują cegły :P czy może wszystko tylko kolorkiem wypełnić?

drugi problem mam z kolorami, nie potrafie ich dobrać i są chyba za jaskrawe

 

ostatnio nie mam ochoty pracować nad grą, ale mam nadzieje że jak sie spręże to wydam ją do końca wakacji. dzisiaj troche przysiadłem i zrobiłem taki bajer: losowe twarze przeciwników, twarz bedzie generowana z włosów, okularów, wąsów i brodziska. chyba miły dodatek czyż nie?

 

i jeszcze (nie wiem czy nie pisałem już o tym wcześniej?) wcześniej zrobiłem zmienne miny, tak jak tam ktoś sugerował: kiedy przeciwnik cie zauważy zdziwiony wytrzeszcza gały, potem lata ze złą minką, jak dostanie kulke to robi grymasa.

 

i jeszcze taka mała prośba o pomoc do was -> kiedy staszek umiera no to jest instance_destroy() i wszystko sie sypie bo obiektu gracza nie ma w roomie, da sie to jakos rozwiązać czy musze babrać sie w kodzie i robić if ludzik żyje/ nie żyje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie dawaj destroya tylko wyłącz visible i zabezpiecz cały kod jakąś zmienną, która zmienia wartość na 1 po śmierci ( co da podobny efekt jak destroy, bo postać nic nie może zrobić, żaden kod się nie wykonuje poza sprawdzaniem czy zmienna ma już wartość0 by móc kontynuować )

2. Pozmieniaj w kodzie na

GML
if instance_exists(stachuuu)

 

innych opcji nie widze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...