Skocz do zawartości

Zmiana Kątu Spritea w zależności od kształtu podłoża


Rekomendowane odpowiedzi

Hej. W grze platformowej występują ukośne płaszczyzny po których bohater może chodzić. Kod odpowiedzialny za poruszanie się po nich działa bardzo dobrze ( pod górę ciężko, z górki na pazurki). Problem dotyczy wyświetlania spritea który styka się z nimi tylko jednym pikselem na krawędzi ( zwyczajnie ta funkcja nie obraca spritea). Czy jest jakiś kod żeby sprawić że kąt spritea bohatera zmieni się o odpowiednią wartość tak aby jak najwiekszy obszar jego dolnej płaszczyzny przylegał do podłoża po którym się porusza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podawałem kiedyś metodę, był taki temat.

 

GML (Create)
punkt[0]=y;

punkt[1]=y;

GML (Step)
punkt[0]=y-8;

repeat(16) if place_free(x-3,punkt[0]+1) punkt[0]+=1;

punkt[1]=y-8;

repeat(16) if place_free(x+3,punkt[1]+1) punkt[1]+=1;

image_angle=point_direction(x-3,punkt[0],x+3,punkt[1]);

 

czy jakoś tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...