kordian Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Hej. W grze platformowej występują ukośne płaszczyzny po których bohater może chodzić. Kod odpowiedzialny za poruszanie się po nich działa bardzo dobrze ( pod górę ciężko, z górki na pazurki). Problem dotyczy wyświetlania spritea który styka się z nimi tylko jednym pikselem na krawędzi ( zwyczajnie ta funkcja nie obraca spritea). Czy jest jakiś kod żeby sprawić że kąt spritea bohatera zmieni się o odpowiednią wartość tak aby jak najwiekszy obszar jego dolnej płaszczyzny przylegał do podłoża po którym się porusza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 podawałem kiedyś metodę, był taki temat. GML (Create) punkt[0]=y; punkt[1]=y; GML (Step) punkt[0]=y-8; repeat(16) if place_free(x-3,punkt[0]+1) punkt[0]+=1; punkt[1]=y-8; repeat(16) if place_free(x+3,punkt[1]+1) punkt[1]+=1; image_angle=point_direction(x-3,punkt[0],x+3,punkt[1]); czy jakoś tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się