Skocz do zawartości

kucanie


Rekomendowane odpowiedzi

GML
if !place_free(x,y+1) and keyboard_check(vk_down)=1

kuca=true;

else

kuca=false;

 

if kuca=true

{mask_index=spr_mask2}

if kuca=false

{mask_index=spr_mask1}

 

jak zrobić że jesli gracz jest przykucniety i wpełźnie pod platforme, to gdy pod nią sie znajduje, to nie wstaje? bo chodzi o to ze gdy wchodze pod platforme i zwalniam klawisz w dół ludzik wstaje i sie klinuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if !place_free(x,y+1) and keyboard_check(vk_down)=1
zamień na

GML
if !place_free(x,y+1) and (keyboard_check(vk_down)=1 or (!place_free(x,y-16) and kuca=true)) //jesli stoi na ziemi i albo trzyma strzalke w dol, albo juz kuca i nie ma miejsca by wstac</span>
Przy czym podmień sobie 16 na to, ile różnicy wysokości w px ma twoja postać pomiędzy kucaniem a staniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...