trolu122 Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 GML if !place_free(x,y+1) and keyboard_check(vk_down)=1 kuca=true; else kuca=false; if kuca=true {mask_index=spr_mask2} if kuca=false {mask_index=spr_mask1} jak zrobić że jesli gracz jest przykucniety i wpełźnie pod platforme, to gdy pod nią sie znajduje, to nie wstaje? bo chodzi o to ze gdy wchodze pod platforme i zwalniam klawisz w dół ludzik wstaje i sie klinuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 GML move_contact_solid(stopnie,liczba) kucanie = true; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 hmm ale gdzie to konkretnie dac i jakie wartości? gdy koles stoi to jest wyższy, punkt zaczepienia ma po środku sprite na osi x i na samym dole na y niezaleznie od sprita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 W kolizji ze ścianą: GML move_contact_solid(180,4) kucanie = true; ja bym to tak zrobił :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 ha mam :D troche inaczej kolizja z blokiem: if place_meeting(x,y,obj_block){kuca=true} step: if !place_free(x,y+1) and keyboard_check(vk_down)=1 kuca=true; else if !place_meeting(x,y-40,obj_block) kuca=false; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżamper Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 GML if !place_free(x,y+1) and keyboard_check(vk_down)=1zamień na GML if !place_free(x,y+1) and (keyboard_check(vk_down)=1 or (!place_free(x,y-16) and kuca=true)) //jesli stoi na ziemi i albo trzyma strzalke w dol, albo juz kuca i nie ma miejsca by wstac</span> Przy czym podmień sobie 16 na to, ile różnicy wysokości w px ma twoja postać pomiędzy kucaniem a staniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się