Skocz do zawartości

Precyzyjna kolizja


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, w mojej grze platformowej bohater ma szerszą głowę niż tułów. Gdy ustawiam boundary rezultat jest taki, że w zalezności od ustawień granic spritea bohater albo wpija się głową w obiekty które mają być solid ( gdy dopasowuję do nóg) albo lewituje w powietrzu gdy kończy mu się grunt pod nogami ( gdy dopasowuję do głowy)

Granice kolizji ustalam za pomocą edytowalnego kodu pisanego w script Character Create Event (Engine nie jest mojego autorstwa, napisał go niejaki Martin Piecyk). edytowalny fragment to:

 

 

setCollisionBounds(-12,-10,12,36)

 

 

Czy jest jakiś sposób aby nadać informację że gdy bohater znajdzie się na krawędzi sześcianu solid powinien spaść (albo przechylić się, zmienić spritea itp) ?

 

pozdrawiam :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up jesteś ślepy? chodzi mu o precyzyjne wykrywanie kolizji.

Może spróbuj :

GMLcollision_line(x,y,x,y,obiekt,1,0)

{

speed=0

}

 

 

nie całkiem wiem gdzie to wpisać, podpinałem do solid i bohatera na kilka sposobów, ale wygląda na to że nic się nie zmienia. :(

 

Warn za tripleposta

gnysek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...