kordian Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Hej, w mojej grze platformowej bohater ma szerszą głowę niż tułów. Gdy ustawiam boundary rezultat jest taki, że w zalezności od ustawień granic spritea bohater albo wpija się głową w obiekty które mają być solid ( gdy dopasowuję do nóg) albo lewituje w powietrzu gdy kończy mu się grunt pod nogami ( gdy dopasowuję do głowy) Granice kolizji ustalam za pomocą edytowalnego kodu pisanego w script Character Create Event (Engine nie jest mojego autorstwa, napisał go niejaki Martin Piecyk). edytowalny fragment to: setCollisionBounds(-12,-10,12,36) Czy jest jakiś sposób aby nadać informację że gdy bohater znajdzie się na krawędzi sześcianu solid powinien spaść (albo przechylić się, zmienić spritea itp) ? pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 a zaznaczyłeś "precise collision checking"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Zrób mu maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 @up jesteś ślepy? chodzi mu o precyzyjne wykrywanie kolizji. Może spróbuj : GML collision_line(x,y,x,y,obiekt,1,0) { speed=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordian Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 a zaznaczyłeś "precise collision checking"? Zaznaczałem, ale wygląda na to że kolizje są obliczane wyłącznie na podstawie skryptu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordian Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Zrób mu maskę. Nie całkiem wiem jak działa maska, jak się doedukuję to powiem jak poszło :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordian Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 @up jesteś ślepy? chodzi mu o precyzyjne wykrywanie kolizji. Może spróbuj : GMLcollision_line(x,y,x,y,obiekt,1,0) { speed=0 } nie całkiem wiem gdzie to wpisać, podpinałem do solid i bohatera na kilka sposobów, ale wygląda na to że nic się nie zmienia. :( Warn za tripleposta gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się