trolu122 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 jak zrobic zeby pocisk nie przelatywał przez przeciwnika jesli jest on (przeciwnik) szeroki tylko na jeden pixel a pocisk ma speed 20, jak to rozwiązać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Może użyj funkcji: GML collision_line Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 i jak to wykorzystac? wiem o co biega w tej funkcji ale jak zastowoac ja w tym przypadku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Sprawdzasz czy nie ma przeciwnika między aktualną pozycją pocisku, a poprzednią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 GML collision_line(x,y,x,y,o_wrog,1,1) np. tak :) W Step to dajesz oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 a jak obliczyć poprzednią pozycje pocisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 GML xprevious yprevious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 GML if collision_line(x,y,xprevious,yprevious,obj_wrog,1,1) { instance_destroy() with(obj_wrog) {hp-=20} } tak jest poprawnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 A nie ma takiej rzeczy jak samemu sprawdzić w gm'ie <_< ? Ciekawostka: ta przed ostatnia 1 oznacza, że ma wykrywać z precyzją a jak wpiszesz 0 to wykryje bez precyzji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 ok zaznaczylem bez precyzji i dziala, dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 z tym, że te ci odejmie hp od każdego wroga w roomie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 7 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 no z tym juz sobie poradze a można jakos sprawdzić poprzednią wartość? np ile wynosila poprzednia wartość hp wroga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Możesz sam sobie stworzyć zmienną która to przechowuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 W niektórych przypadkach może pomóc GML other Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 A może zrób tak: GML //colizja z wrogiem blabla... hp-=50 blabla... jakis efekt instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 i co ci to da? zrób raczej w przeciwniku GML if(collision_line(bullet.x,bullet.y,bullet.xprevious,bullet.yprevious,self,0,0) { with(bullet) instance_destroy() hp -= 10 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 boom: GML with(bullet) instance_destroy(); //to jest to samo co poprostu instance_destroy(); //w obj bullet //... xD</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Boom a w zmienną "bullet" jak wstawisz odpowiednie id obiektu przycisku? Ja bym to zrobił w obiekcie kuli jednak,a wrogom dał wszystkim tego samego parenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 bullet to w tym przypadku obiekt. Z poziomu przeciwnika jest to lepsze, bo odejmuje punkty tylko jemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 hmm masz racje ;p EDIT:A może zrób tak: GML //objekt bullet: Kolizja z wrogiem instance_destroy(); //objekt wrog: kolizja z bullet hp-=10 Tak chyba najlepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Japanstache Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Kozaczku mój drogi, poczytaj proszę ze zrozumieniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 no co? dobrze xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
47xxxxxxxx Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Nie myślicie że trolu już dawno sobie poradził? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 hmm xD Możliwe... xD hehe xD to ja mam pytanie: mam argument[0]=i ma się co 40sekund uruchamiać ;] jak to zrobić ;p samo 40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 9 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 pewnie że sobie poradziłem GML near=instance_nearest(x,y,obj_enemy) if collision_line(x,y,xprevious,yprevious,obj_enemy,0,1) { instance_destroy() near.hp-=damage } o tak sobie poradziłem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Trochę dziwnie i nie jestem pewien czy do końca precyzyjnie, ale skoro działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się