cysior Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Jak zrobić combo,trick wbijatyce. Chodzi mi o to ze jesli gracz w małym odstępie czasu bedzie naciskał odpowiednie klawisze (po kolei) np. a + s + strzałka - w czasie 5 sec od wcisniecia 1 klawisza. Z góry dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Ile chcesz zrobić tych kommosów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Na razie prosze o to jak zrobic:P potem bd myślał ile. Ale bd chociaż 2 na postac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 ehh... GML if keyboard_check_pressed(ord('A')) and keyboard_check_pressed(ord('B')) and keyboard_check_pressed(vk_right) { //combo } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 tak tak a to na pewno miezy czas co 5s <_< Edit: Zaraz ci to napisze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 ehh... GMLif keyboard_check_pressed(ord('A')) and keyboard_check_pressed(ord('B')) and keyboard_check_pressed(vk_right) { //combo } Nie o to mi chodziło, bo ja mam to zrobić w czasie 5 sec od 1 kliknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 ahh xD Ma być 5 sekund na naciśnięcie all przycisków od naciśnięcia pierwszego ta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 w create GML combo=false; w step: GML if (keyboard_check(ord('Q'))) { combo=true; } if (combo=true) { alarm[0]=5*room_speed;//Za 5 sekund wyłączy się możliwość combo if (keyboard_check(ord('W'))) { //Combo } } alarm[0]: GML combo=false; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 w create GMLcombo=false; w step: GMLif (keyboard_check(ord('Q'))) { combo=true; } if (combo=true) { alarm[0]=5*room_speed;//Za 5 sekund wyłączy się możliwość combo if (keyboard_check(ord('W'))) { //Combo } } alarm[0]: GMLcombo=false; Nie działa to prawidłowo. Gry juz raz kliknę "q" to potem po kliknięciu w samo w "w" ciagle combo sie wykonuje ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 przykład combosów jest na stronie głównej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 teraz powinno działać: GML if (keyboard_check(ord('Q'))) { combo=true; } if (combo=true) { alarm[0]=5*room_speed;//Za 5 sekund wyłączy się możliwość combo if (keyboard_check(ord('W'))) { //Combo combo=false; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=77 Eh... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 teraz powinno działać: GMLif (keyboard_check(ord('Q'))) { combo=true; } if (combo=true) { alarm[0]=5*room_speed;//Za 5 sekund wyłączy się możliwość combo if (keyboard_check(ord('W'))) { //Combo combo=false; } } Poprawiłes tylko to ze nie robi sie ciagle combo, ale jak klkne q i poczekam nawet i po 20 sekund i potem klikne w to combo sie wykonuje ;/ Edit:zobacze ten przykład na str. głownej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 a dodałeś w alarm[0]: combo=false; ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Purepain Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 GML Create: combo = 0; zrobione = 0; GML Alarm[0]: combo = 0; zrobione = 0; GML Step: switch (combo) { case 0: //Jesli combo rowna sie 0 if (keyboard_check(ord('Q'))) { alarm[0]=5*room_speed; //Tutaj dajesz kod do pierwszej sekwencji comba. //{Robie Combo} // Teraz musisz sprawdzic kiedy zostanie wykonana, np. sprawdzając index sprita, czy coś takiego ale w //tym ci nie pomogę, bo już od dawna nie korzystam z //GM. W kazdym razie cos w tym stylu: if (sprite_index==10) { zrobione = 1; } if (zrobione==1) { combo = 1; // Daj możliwość przejscia do drugiej sekwwencji comba zrobione = 0; } } case 1: //Jesli combo rowna sie 1 if (keyboard_check(ord('W'))) { alarm[0]=5*room_speed; //Tutaj dajesz kod do pierwszej sekwencji comba. //{Robie Combo} // Teraz musisz sprawdzic kiedy zostanie wykonana, np. sprawdzając index sprita, czy coś takiego ale w //tym ci nie pomogę, bo już od dawna nie korzystam z //GM. W kazdym razie cos w tym stylu: if (sprite_index==20) { zrobione = 1; } if (zrobione==1) { combo = 2; // Daj możliwość przejscia do trzeciej sekwwencji comba zrobione = 0; } } case 2: //Jesli combo rowna sie 2 if (keyboard_check(ord('E'))) { alarm[0]=5*room_speed; //Tutaj dajesz kod do pierwszej sekwencji comba. //{Robie Combo} // Teraz musisz sprawdzic kiedy zostanie wykonana, np. sprawdzając index sprita, czy coś takiego ale w //tym ci nie pomogę, bo już od dawna nie korzystam z //GM. W kazdym razie cos w tym stylu: if (sprite_index==30) { zrobione = 1; } if (zrobione==1) { combo = 0; // Całe combo sie skonczylo wiec wracamy to pozycji wejsciowej zrobione = 0; } } Coś w tym stylu. Dawno nie bawiłem się w GML więc jest całkiem możliwe, że walnąłem jakiegoś byka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 nie sprite_index tylko image_index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 zależy. Większość by zrobiła na sprite_index : np. ruch to jest animacja w 1 sprite, ale uderzenie pięscią to już osobna animacja więc musisz zrobić nowy sprite. Chyba żeby zrobić wszystko w jednym, ale wątpie że on by tak chciał ( dodatkowy kodzenie, nic o tym nie wspominał ). Chyba że każdy "ruch" to jedna klatka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Purepain Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Jak już wspomniałem, nie pamiętam dokładnie GML i nie wiem jak sprawdza się w nim która klatka animacji jest wykonywana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 ok, sprawdziłem kod pure i pomyliłem się w poprzednim poście :P myślałem, że każdy ruch to animacja, a tą sekwencją "kontynuujesz" animacje. Ale to w sumie nie będzie ciekawie wyglądać jak masz 5 sekund na kolejny ruch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 no tak ale jemu chodziło o to że jak nawet trzymasz np Q to czas jest mierzony tylko raz a nie ciągle... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 a w kodzie pure przecież mierzony jest ciągle, za każdym kliknięciem, czyli masz 15 sekund na wykonanie ( maksymalnie 5 sek. na każdą klatkę ). :) Może jak wywali sie te pozostałe wywołania alarmów to będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Klocki... Tworzysz obiekt "czas_kombos", "postac" i "kombos", "kombos2", "kombos3". Postaci dajesz w keybordzie "a" (na przykład): Klocek zamiana obiektów. Zamieniasz obiekt kombos na kombos2. Następnie dajesz obiektowi "kombos2" to samo, jednak z inną literą czyli na przykład "b": Klocek zamiany, tym razem ten obiekt zamienia się w obiekt kombos3. I obiektowi "kombos3" jak naciśnie ostatnią literę to wykonuję jakąś akcję. To jest system komba. Jednak po co obiekt "czas_kombos"? Do odmierzania czasu. Dajesz obiektowi "czas_kombos" w create: Klocek alarm0 wynosi 50 (to czas na wykonanie komba). I w alarm0: Obiekt kombos3 zamienia się na obiekt "kombos" i obiekt kombos2 zamienia się w obiekt "kombos". I destroy. W tej chwili po czasie wszystkie nacisnięte klawisze stają się nie ważne a ten obiekt zostaje zniszczony. No i dodajesz do obiektu "postac" po nacisnięciu "a" klocek: Create obiekt "czas_kombos". I w roomie dajesz obiekt "postac i "kombos". I to cała filozofia :P Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Purepain Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 @Misiek999: Nie można wywalić tych alarmów, bo po pierwszej sekwencji masz 5 sek do wyzerowania comba. A po prostu gdy wykonasz następną sekwencje wykonanie alarmu zostanie opóźnione o kolejne 5 sek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 no ale my właśnie o tym mówimy, żeby nie było opóźnione, bo zwróciłem uwage, że brzydko by to wyglądało jak jedna klatka animacji może trwać nawet 5 sekund. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KozakPL Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 pogubilem sie xD wyjaśnij DoKlAdNiEeEeE o co ci chodzi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 dokładniej się nie da musisz czytać po kolei aż zrozumiesz... a po drugie ta dyskusja nie ma sensu, już dawno został podany link do przykładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cysior Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=77 Eh... Jednak z korzystam z tego przykładu. Zrobie nowy, podobny system combo wzorując sie na tym. Temat do zamkniecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi