Skocz do zawartości

Najbliższy Obiekt


Rekomendowane odpowiedzi

Zacząłem tworzyć grę Break Out, z trybem że można walczyć z komputerem (kto zdobędzie więcej punktów)

I w tym trybie z komputerem mają się też pojawiać dodatkowe piłki, ale nie wiem jak to zrobić, żeby komputer leciał do najbliższej, ale tylko po X. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wtedy będzie skakał od razu na wyznaczony x,nie lepiej będzie dać mu

direction = point_direction(x,y,(instance_nearest(x,y,pilka)).x,y); speed = 3

@edit

GML
target_x = (instance_nearest(x,y,pilka)).x

direction = point_direction(x,y,target_x,y)

if(distance_to_point(target_x,y) < 2) speed = 3

else speed = 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh ale z tego co wiem to direction jest od obracania a on się nie ma obracać :( to ma być deska która odbija piłkę i porusza się po jej X

 

@boom

Może być tylko że ta deska jak jest na określonym x to tak się trzęsie. Może wiesz jak temu zaradzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...