Skocz do zawartości

Przyciski


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem.

Sprawa wygląda w ten sposób że mam przycisk o nazwie Pełny_ekran_wł.

Chcę aby po kliknięciu zmieniał się w Pełny_ekran_wył

Jest to na spritach(z konieczności).

Dobrze by było aby Zmiana była zapisana w pliku np. .ini.

Pomocy :crying: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jemu chodziło o sprity a ja myślałem ze o rozdizielczość XD...

w create:

GML
ok="Pełny_ekran_wł";

step:

GML
if (mouse_chceck_pressed(vk_left))

{

if (ok="Pełny_ekran_wł")

{

ok="Pełny_ekran_wył";

}

else

{

ok="Pełny_ekran_wł"

}

}

sprite_index=ok;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ma mi zmieniać obiekt.

Po drugie zmiana rozdzielczości w czasie gry jest możliwa. A co gorsze że nie wiecie, jest w klockach. <_<

I po trzecie informacje który obiekt jest na mapie i czy jest włączony tryb pełno ekranowy czy nie ma być zapisane w pliku np. .ini

Co mieliście z czytania ze zrozumieniem w szkole? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci tu wymyślam przykład a ty jeszcze wybrzydzasz.. Dobra masz tu na obiekt:

create:

GML
ok=true;

GML
if (mouse_check_button_pressed(vk_left))

{

if (ok=true)

{

ok=false;

with(włączony){instance_destroy();}

insatnce_create(0,0,Wyłączony);

}

else

{

ok=true;

with(wyłączony){instance_destroy();}

instance_create(0,0,Włączony);

}

}

Jutro ci dodam do ini...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mu chodzi o to aby opcja pełny ekran była zapisywana, w pliku .ini, a nie zrobić taki przycisk musisz to zrobić tak w obiekcie obj_globalne wpisujesz

GML
global.pelny=0// oprócz niej wpisujesz jeszcze inne zmienne globalne</span></span>

Gdy wciśniesz obiekt obj_pelny:

GML
global.pelny = 1

w step tego obiektu:

GML
if global.pelny = 1 {window_set_fullscreen} else {window_get_fullscreen() /* tego polecenia nie sprawdzałem*/}</span>

teraz w przycisku zapisz gdy wciśnięty:

GML
ini_open( 'opcje.ini' )

ini_write_real('opcje,'pelny',global.pelny);

ini_close();</span></span>

gdy włączasz grę

GML
ini_open( 'opcje.ini' )

lives=ini_read_real('opcje','pelny','global.pelny' );

ini_close()

 

jak nie będzie działało to poczytaj tu:

https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak lives=ini_read_real('opcje','pelny','global.pelny' );

to jest na wczytywanie :P Afa no fakt to ma być na wczytywanie... Ale i tak mu nie wczyta ponieważ musi to być zamiast tego:

GML
lives=ini_read_real('opcje','pelny','global.pelny' );

to:

GML
global.pelny=ini_read_real('opcje','pelny','global.pelny' );

 

Przy zapisie tez jest zle:

GML
ini_write_real('opcje,'pelny',global.pelny);</span>

zmien na to:

GML
ini_write_real('opcje','pelny',global.pelny);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...