MeloPL Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Witam, otóż mam pewien problem. Próbuję zrobić klocek, który zniknie, jeśli bohater będzie miał kolizję z pewnym obiektem, a po tym nastąpi na niego (na klocek). Ma to wyglądać tak: 1. Bohater idzie po klocku, ale nic się nie dzieje. 2. Bohater ma kolizję z pewnym obiektem, lecz klocek wcale na to nie reaguje. 3. Bohater po kolizji z pewnym obiektem następuje na klocek, który znika. Próbowałem jakoś to zrobić, ale ciągle: 1. Klocek znikał, gdy się na niego stanęło, nie ważne, czy miało się kolizję z pewnym obiektem, czy nie. 2. Klocek nie znikał, nie ważne, czy była kolizja, czy nie. W akcji biorą udział: bohater, klocek, oraz pewien obiekt. Tutaj wstawiam swój projekt (jeżeli potrzebne będą dodatkowo skrypty, które tam zrobiłem), w którym pojawił się problem z tym klockiem (jest on zielony): http://www.speedyshare.com/370730969.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Poprawione: blok.gmk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Poprawione: blok.gmk "404 not found". Dałoby się wrzucić to na speedyshare.com ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 link poprawiłem, możesz ściągać. EDIT: dalej to samo O.o co jest nie tak :0 olej to, wejdź na upload Muuuuućka i pierwszy plik to ten którego potrzebujesz ("blok.gmk") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Niby poprawione, a dalej jest to samo. :/ 1. Create -> ziel = false. 2. Kolizja bohatera z pewnym obiektem (który nazywa się Ziel - zwróćcie uwagę na to, że nazwa obiektu jest z dużej litery, a warunku z małej) -> ziel=true. 3. Stanięcie bohatera na klocku -> if (place_meeting(x,y-2,hero)) and Ziel.ziel // Co powoduje znikanie. A mimo tego skryptu dalej nie działa. Jednak jak tego całego warunku "ziel" nie będzie, to klocek będzie prawidłowo znikał, choć niestety nawet wtedy, gdy nie będzie się miało kolizji z tym pewnym obiektem. :/ Tak więc dalej jest błąd, a ja nie wiem, o co chodzi. Jakby co, używam game makera 7.0 pro (nie demo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Zamiast "place_meeting" spróbuj "collision_rectangle(x,y,x+32,y+32,hero,true,true). Jeśli nie pomoże, to nie wiem, c można jeszcze zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Eh, nie działa. Może to jakiś błąd w game makerze? Jakieś dziwne ograniczenie? Moim zdaniem to powinno działać, w końcu jest logicznie ułożone, poprawnie względem GML. Przecież gdy używam warunków if cośtam = true/false, to nie ma żadnego problemu, z wyjątkiem tej sytuacji. Pewnie ten warunek ma problem, gdy wykorzystuje się go z kolizjami (i rzeczami z tym związanymi), bo jeśli zastosuję "place_meeting", lub cokolwiek podobnego (np. "collision_rectangle", lub po prostu zmienię zdarzenie na kolizję z hero), to po prostu nie działa. Siłuję się z tym skryptem od kilku dni, jednak nie daję rady. Jest może coś podobnego do warunku "if cośtam = true", co mogłoby zadziałać? A może da się do coś poskładać z samych klocków z GM 7 pro? Dla mnie już nie ma znaczenia, w jaki sposób będzie to zapisane, byle by działało. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrianpl Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 To jest na poziomie N00ba w klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeloPL Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Ta, jasne :) Jednak jestem jeszcze większym "noobem", jeśli nie potrafię sobie z tym poradzić. Dlatego proszę o pomoc, może wreszcie czegoś się nauczę i nie popełnię więcej tego błędu, prawda? :) Jeśli z warunkami nie daję rady, to może klockami zwalczę. :D (eh, taki głupi problem typu "dźwignia", a nikt nie może go rozwiązać od kilku dni ;/ ) Można założyć, że jest pewna dźwignia. Gdy się ją przekręci, zielone klocki znikają, gdy na nie nastąpimy. I z takim banałem mam problem od dłuższego czasu, eh... :/ ------------------------------------------- Hah! Udało mi się samemu to rozwiązać! :D Dla ludzi, którzy może kiedyś też będą mieli ten problem, to napiszę, że wpisałem. W create klocka, który miał zniknąć: GML ziel = false W step klocka, który miał zniknąć: GML if place_meeting(x,y-2,hero) and ziel = true {znikanie = 1} if (znikanie = 1) {image_alpha-=0.04;} if (image_alpha < 0) {instance_destroy()} A w kolizji pewnego obiektu: GML znikacz2.ziel = true; image_alpha-=0.99; if (image_alpha < 0){instance_destroy()} Szczególne podziękowania dla Muuuuczek567, bo naprowadził mnie na dobrą stronę, by naprawić ten skrypt, dzięki "Ziel.ziel = true" (bo zrozumiałem, że warunek musi dotyczyć pewnego obiektu, którego nazwę trzeba podać przed pierwszą kropką). Napewno umieszczę cię w Creditsach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się