Sev69 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Witam z kolejnym pytaniem! :bye1: Tym razem chodzi o zrobienie siekiery,która po naciśnięciu keypad1 wykona cięcie.Musi to być oddzielny obiekt.Widok jest zrobiony jak w platformówce ale platformówka to to na pewno nie jest.Czekam na pomoc. Aha,mam wersje lite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Event Keypad Num 1: sprite_index = |animacja cięcia| Event End Animation: if(sprite_index = |animacja cięcia ) sprite_index = |tak jak było| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Potrzebujesz jakiejś animacji siekiery ;P w create: GML image_speed=0; akcja=false; w numpad 1 GML akacja = true; w klizji z obiektem do scinania: GML if (akcja=true){ image_speed=0.4;//szybkość animacji with(other){instance_destroy();} akacja = false;} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Robisz 2 obiekty. Jeden to siekiera a drugi to siekiera2. Do tego robisz dwa sprity. Pierwszy to zwyczajna siekierka a drugi to animacja ciachania :P Obiektowi siekiera dajesz sprite siekiera. Obiektowi siekiera2 dajesz sprite siekiera ciacha. Obiektowi siekiera dajesz w "numpad1" klocek: zamiana na obiekt "siekiera2". Obiektowi skiekiera2 dajesz w animation end: zamiana w obiekt "siekiera". No i cała filozofia. Jak chcesz dać system ciachania, to daj collision obiektowi "siekiera2". Pozdro :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Zapomniałem wspomnieć że musi być we wszystkich czterech kierunkach.Sposób Kargula,co ciekawe,wydaje się działać tylko musiał bym robić 8 obiektów,może da się to jakoś zrobić tylko w dwóch obiektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 no to zmieniasz sprity siekiery 1 i siekiery 2 zaleznie od kierunku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 tworzysz 4 sprity w każdą stronę. w stepie siekierki: GML if (hero.direction=0){sprite_index=animacja w prawo;} if (hero.direction=90){sprite_index=animacja w gore;} if (hero.direction=180){sprite_index=animacja w lewo;} if (hero.direction=270){sprite_index=animacja w dol;} I po kłopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sev69 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Zrobiłem jak radził Kargul i Dawka83 i coś nie chce działać,nie zmienia animacji w siekierze 2. <_< Ludzie pomóżcie,kompletnie nie wiem o co chodzi , wszystko wydaje się być zrobione idealnie ale animacja nie działa! :( No dobra , znowu jakimś cudem mi się udało.Pokombinowałem z alarmami do przesuwania animacji i działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi