Skocz do zawartości

Zablokowane Ciach i trach


Sev69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z kolejnym pytaniem! :bye1:

Tym razem chodzi o zrobienie siekiery,która po naciśnięciu keypad1 wykona cięcie.Musi to być oddzielny obiekt.Widok jest zrobiony jak w platformówce ale platformówka to to na pewno nie jest.Czekam na pomoc.

Aha,mam wersje lite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz 2 obiekty. Jeden to siekiera a drugi to siekiera2. Do tego robisz dwa sprity. Pierwszy to zwyczajna siekierka a drugi to animacja ciachania :P

Obiektowi siekiera dajesz sprite siekiera.

Obiektowi siekiera2 dajesz sprite siekiera ciacha.

 

Obiektowi siekiera dajesz w "numpad1" klocek:

zamiana na obiekt "siekiera2".

 

Obiektowi skiekiera2 dajesz w animation end:

zamiana w obiekt "siekiera".

No i cała filozofia. Jak chcesz dać system ciachania, to daj collision obiektowi "siekiera2".

 

Pozdro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tworzysz 4 sprity w każdą stronę.

w stepie siekierki:

GML
if (hero.direction=0){sprite_index=animacja w prawo;}

if (hero.direction=90){sprite_index=animacja w gore;}

if (hero.direction=180){sprite_index=animacja w lewo;}

if (hero.direction=270){sprite_index=animacja w dol;}

I po kłopocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak radził Kargul i Dawka83 i coś nie chce działać,nie zmienia animacji w siekierze 2. <_<

 

Ludzie pomóżcie,kompletnie nie wiem o co chodzi , wszystko wydaje się być zrobione idealnie ale animacja nie działa! :(

 

No dobra , znowu jakimś cudem mi się udało.Pokombinowałem z alarmami do przesuwania animacji i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...