Skocz do zawartości

Przyczepiony obiekt


Kargul

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Otóż ponownie mam problem, jednak tym razem z wievs. Otóż mam mapę 1000x1000 (w wievs widać 640x480) i na pozycji 100x100 mam obiekt "kula". Kula ma sprite o wymiarach 64x64. I teraz pojawia się moje pytanko. Kiedy bohater porusza się w prawo, ekran się przesuwa a kula... no właśnie. Nie przesuwa się. Czy jest jakiś kod który ją "przyczepia" do roomu? Proszę pilnie o pomoc :crying:

 

Pozdrawiam :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rozwiązania.

1. Dać obiektowi ,,kula'' event Step i wpisać:

speed = |bohater|.speed

 

2. Dać bohaterowi w evencie "Step" linijki:

kula.x = |bohater|.x-220
kula.y = |bohater|.y-140

 

EDIT: spóźniłem się :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMLx = view_xview+xstart //startx to startowa pozycja x w roomie

y = view_yview+starty//ystart to to samo co startx tylko że określające y

//nie będziesz musiał kombinować z liczbami

 

Teraz rozumiem :P

Dzięki ponownie :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...